Recenze Není. Našel jsem 2 novinkové články na Tiscali Games: první, druhý.
Návod YouTube.
Update Není.
Čeština Slovenština (nefunguje bohužel na GoG verzi, ale jen na Steam).
Multiplayer Ne.
Kompatibilita s Windows XP Ne.
Kompatibilita s Windows 7 (64 bit) OK

Zajímavá ruská adventura, jejíž příběh je jako Detroit: Become Human naruby. Roboti převzali vládu nad Zemí a pár přeživších lidí se musí skrývat. Hrajete za jednoho depresivního robota jménem RT-217NP (přátelé mu říkají familiérně: "RT" :) ), který našel zálibu v lidském světě - snaží se ho studiem různých věcí pochopit. Díky jednomu incidentu se mu podaří dostat do kontaktu s odbojovým hnutím uvědomělých robotů a lidí, kterým tito roboti pomáhají přežít. Když jsem napsal "depresivní robot", tak se možná některým vybavil robot z knížky Stopařova průvodce po galaxii od Douglese Adamse :) , ale bohužel takhle zábavnou depresi náš áRTý nemá. :) Prostě hra celkově působí dost realisticky depresivně, protože popisuje věk, kdy roboti převezmou vládu a lidé jsou v koncích. Navíc tomu dost nahrává atmosférický soundtrack.
Hra má mít více dílů a na pokračování se již pracuje. Závěrečná animace a obrázky z pokračování naznačují, že budeme příště hrát za sympatickou mladou dívku. :)
Co se týče hratelnosti, tak je to v podstatě klasická adventura s průzkumem obrazovek, interakce s předměty (sbírání a používání) a rozhovory s jinými postavami. V rozhovorech je někdy více možností a některé nevhodné odpovědi prý můžou vést i k vaší smrti (mě se to nestalo :) ). Některé odpovědi mají taky vliv na další děj, ale asi ne moc velký - jen je pak jiná konverzace později. Můžete také udělat něco, co bude mít vliv. Například jsem si v jednom počítači při čtení mailů všiml, že je tam tlačítko koše. Na co tady dali i tlačítko na koš? Tak jsem na něj klikl a maily po přečtení vymazal. Později jsem v jednom rozhovoru za to dostal pochvalu, že to byl dobrý krok, aby ty maily nepadly do nesprávných (robotických :) ) rukou. :)
Pohyb postavy je vyřešen klávesami W, S, A, D (nebo šipkami), přičemž když kliknete na nějakou věc na obrazovce, tak k ní postava automaticky dojde. Samozřejmě je tohle ovládání krkolomné a postavička se vám neustále někde zasekává, nevidíte kolikrát, kam jdete a taky kamera se někdy přepíná do jiných úhlů, takže ztrácíte orientaci. Pohyb postavičky je taky dost pomalý, takže budete asi trvale držet Shift.
Grafika je na Unity enginu a vypadá dost zastarale. Ale tak..., dostačuje... Ukládání hry je pouze automatické. Někde můžete umřít, ale hra vás vrátí těsně před dané místo, takže můžete hned pokračovat.
Ve hře je také celá řada různých puzzlů, které musíte vyřešit. Nejsou naštěstí složité a i kdybyste se zasekli, tak vám hra napoví. Po určité době vašeho trápení se v levém horním rohu obrazovky ukazuje několikastupňová nápověda.
Zajímavý příběh.
Příjemně jednoduché puzzly.
Celkem krátká hra. Spíše to vypadá na takové větší demo na další díl.