The Uncertain: Last Quiet Day


The Uncertain: Light At The End




















The Uncertain: Last Quiet Day

Oficiální stránky
Výrobce New Game Order (Rusko)
Datum vydání 2016
Hodnocení 8/10
Plná GoG, nebo Steam.
Recenze Není. Našel jsem 2 novinkové články na Tiscali Games: první, druhý.
Návod YouTube.
Update Není.
Čeština Slovenština (nefunguje bohužel na GoG verzi, ale jen na Steam).
Multiplayer Ne.
Editor Ne.
Kompatibilita s Windows XP Ne.
Kompatibilita s Windows 7 (64 bit) OK
Kompatibilita s Windows 10 (64 bit) OK







Recenze:

Zajímavá ruská adventura, jejíž příběh je jako Detroit: Become Human naruby. Roboti převzali vládu nad Zemí a pár přeživších lidí se musí skrývat. Hrajete za jednoho depresivního robota jménem RT-217NP (přátelé mu říkají familiérně: "RT" :) ), který našel zálibu v lidském světě - snaží se ho studiem různých věcí pochopit. Díky jednomu incidentu se mu podaří dostat do kontaktu s odbojovým hnutím uvědomělých robotů a lidí, kterým tito roboti pomáhají přežít. Když jsem napsal "depresivní robot", tak se možná některým vybavil robot z knížky Stopařova průvodce po galaxii od Douglese Adamse :) , ale bohužel takhle zábavnou depresi náš áRTý nemá. :) Prostě hra celkově působí dost realisticky depresivně, protože popisuje věk, kdy roboti převezmou vládu a lidé jsou v koncích. Navíc tomu dost nahrává atmosférický soundtrack.
Hra má mít více dílů a na pokračování se již pracuje. Závěrečná animace a obrázky z pokračování naznačují, že budeme příště hrát za sympatickou mladou dívku. :)
Co se týče hratelnosti, tak je to v podstatě klasická adventura s průzkumem obrazovek, interakce s předměty (sbírání a používání) a rozhovory s jinými postavami. V rozhovorech je někdy více možností a některé nevhodné odpovědi prý můžou vést i k vaší smrti (mě se to nestalo :) ). Některé odpovědi mají taky vliv na další děj, ale asi ne moc velký - jen je pak jiná konverzace později. Můžete také udělat něco, co bude mít vliv. Například jsem si v jednom počítači při čtení mailů všiml, že je tam tlačítko koše. Na co tady dali i tlačítko na koš? Tak jsem na něj klikl a maily po přečtení vymazal. Později jsem v jednom rozhovoru za to dostal pochvalu, že to byl dobrý krok, aby ty maily nepadly do nesprávných (robotických :) ) rukou. :)
Pohyb postavy je vyřešen klávesami W, S, A, D (nebo šipkami), přičemž když kliknete na nějakou věc na obrazovce, tak k ní postava automaticky dojde. Samozřejmě je tohle ovládání krkolomné a postavička se vám neustále někde zasekává, nevidíte kolikrát, kam jdete a taky kamera se někdy přepíná do jiných úhlů, takže ztrácíte orientaci. Pohyb postavičky je taky dost pomalý, takže budete asi trvale držet Shift.
Grafika je na Unity enginu a vypadá dost zastarale. Ale tak..., dostačuje... Ukládání hry je pouze automatické. Někde můžete umřít, ale hra vás vrátí těsně před dané místo, takže můžete hned pokračovat.
Ve hře je také celá řada různých puzzlů, které musíte vyřešit. Nejsou naštěstí složité a i kdybyste se zasekli, tak vám hra napoví. Po určité době vašeho trápení se v levém horním rohu obrazovky ukazuje několikastupňová nápověda.
Plusy:
Zajímavý příběh.
Příjemně jednoduché puzzly.
Mínusy:
Celkem krátká hra. Spíše to vypadá na takové větší demo na další díl.
Nemožné a pomalé ovládání.





Ovládání:
W, S, A, D, nebo i šipky - ovládání postavy.
Shift - běh.
Levé tlačítko myši - interakce.





Cheaty:
Nemám.














The Uncertain: Light At The End

Oficiální stránky
Výrobce ComonGames (Rusko)
Datum vydání 2020
Hodnocení (8)/10
Plná GoG, nebo Steam.
Preview Vortex.cz.
Návod Demo - YouTube.
Update Není.
Čeština Není.
Multiplayer Ne.
Editor Ne.
Kompatibilita s Windows XP Ne.
Kompatibilita s Windows 7 (64 bit) OK
Kompatibilita s Windows 10 (64 bit) OK


 
 
 


Hru již mám k dispozici, ale ještě jsem ji nehrál - recenze není kompletní!
Recenze:

Pokračování adventury ze světa, kde převzali vládu roboti. Hra bude zřejmě navazovat přímo na závěrečnou scénu předchozího dílu, kdy náš "ÁrTý" (RT-217NP) konečně poprvé... ***SPOILER DELETED!*** :))) Za ÁrTýho už ale hrát nebudeme (i když je možné, že se bude hrát i střídavě za více postav), ale do rukou se nám dostane sympatická mladá slečna jménem Emily. Emily je jednou z mála přeživších lidí, kteří se před roboty skrývají a vedou zoufalý odboj.
Součástí hry budou opět i jednoduché puzzly.
Autoři vedli kampaň i na Kickstarteru, ale z 50000 dolarů vybrali jen 17000. I přesto ale hru chtějí dokončit.
Demo: Zahrál jsem si i demo, jež je k dispozici na Steamu a můžu tedy hru trochu lépe zhodnotit. Demo má asi 25 minut (YouTube) a nemá dabing. Hrajete za Emily, která se s mladým klukem Parkem vloupají do opuštěné lékárny, aby sehnali léky pro nějakou Veru (Věru???). Čeká vás tedy průzkum lékárny, která má několik místností. Čeká vás i pár akčních scén, kdy musíte třeba probíhat přes alarmové skenery, luštit nějaké puzzle, nebo v závěru učinit i jedno vážné rozhodnutí. Jsou zde i dost nečekané quick time eventy, kdy musíte bleskurychle zmáčknout klávesu Q, nebo E. Ovládání postavy už je daleko lepší - kamera je umístěna za zády postavy a pohybuje se s postavou - prostě normální klasika.
Plusy:
Doufejme, že hra bude klást větší důraz na příběh, rozhodování a emoce. Připadá mi to totiž, jako The Walking Dead, ale s roboty místo zombií. Z Emily možná bude další Klementýnka. :)
Konečně normální ovládání s kamerou za zády postavy.
Mínusy:
Grafika od roku 2016 moc nepokročila. Opět běží na Unity enginu.
Dle prvních recenzí je hra plná bugů. Snad se to časem opraví.






Ovládání:
W, S, A, D - pohyb.
F - baterka.
Tab - chytrý pohled.
Levé tlačítko myši (táhni a pusť na ikonku akce - jako první Life is Strange) - interakce.
Pravé tlačítko myši - zoom.







Cheaty:
Nemám.