Recenze Level 1/98, Score 49 a retro Bonusweb.
Update Není.
Čeština Ano - i dabing.
Multiplayer Ne.
Kompatibilita s Windows XP OK - DosBox, nebo by měla hra jet i bez něj s patchem v1.06.
Kompatibilita s Windows 7 (64 bit) OK - DosBox.
Kompatibilita s Windows 10 (64 bit) OK - DosBox.

Hru jsem už kdysi na těchto stránkách měl, ale pak ji odstranil - ani nevím proč, protože je skvělá. Pro oživení si ji ale raději zahraju znovu - prozatím zde nechávám mou původní recenzi, kterou jsem našel v internetovém archívu. :)

Tahová strategie od slovenských vývojářů ve které budete bojovat s moderní armádou dnešních dnů s magickými fantasmagorickými zrůdami. Tyto zrůdy se na konci milénia náhle objevily na zemi a bla bla bla ble...:(
Jedná se o velmi kvalitní tahovku, která snese porovnání se zahraniční konkurencí. Mnoho různých jednotek na obou stranách, přehledný a graficky vydařený terén zaručují skvělou hratelnost. Během tahu jednotky je možné libovolně kombinovat pohyb se střelbou a po překliknutí na další jednotku se k té předchozí můžete vrátit a dotáhnout s ní. Nedávno jsem pařil Panzer Generala a tam to možné nebylo a byl to děsnej vopruz. :( Celá hra je kompletně v češtině i namluvena.
Ty fantasy zrůdy se mi tam poněkud nelíbí. Měli tam raději dát nějaké 2 realistické armády, to by byl jiný nářez - hotový tahový Red Alert nebo Tiberian Sun. :) Příliš tuhá obtížnost. Hordy nepřátel nad vámi mají obrovskou přesilu a to jak početně, tak i silově - což se absolutně nedá uhrát zvláště, když s neznámého důvodu nefungují cheaty. :( Strašně složité ukládání hry - podle zvolené obtížnosti máte omezený počet pozic za misi a sejvy se navíc přepisují novější přes starší a jako by toho nebylo dost, tak při ukončení hry se hra sama uloží a po opětovném spuštění se tento save nahraje bez jakéhokoliv menu. Autoři se snažili do hry zamíchat něco i z Civilizace a podobných her, tak mezi misemi probíhá vynalézání nových zbraní, objevů, dokupování jednotek, přenášení jednotek z mise do mise a vždycky máte na výběr z několika území a je většinou jen na vás na které zaútočíte nyní. Mě se tohle sice moc nelíbí (uvítal bych spíše statické mise seřazené za sebou atp.), protože hra vám stejně nikdy neřekne, že s těmi jednotkami, které jste si vzali do mise to nejde vyhrát a klidně se budete 2 hodiny snažit úplně zbytečně.

Levé tlačítko myši - označení jednotky, udá cíl pohybu nebo střelby.
Pravé tlačítko myši - obarví modře políčka, na která se jednotka může posunout.
Esc - menu/ exit.

Během hry napište (mě tehdy nefungovaly):
againagain - doplní se akční body a můžete táhnout dál.

V menu nákupu napište:
cashiup - přidá 100 peněz.

KTERAK ZJISTIT INFORMACE O DOSUD NEVYZKOUMANÝCH NEPŘÁTELSKÝCH JEDNOTKÁCH:
Když na vás ve hře vyskočí nová (neprozkoumaná) jednotka a vy si o ní chcete přečíst v infu, napíše vám to, že informace nejsou dostupné. Program ale obsahuje bug, který umožňuje tuto zábranu obelstít - stačí mít na mapě alespoň 2 nepřátele, potom najet na info o dané jednotce a tam stisknout tlačítko pro zobrazení textu o jednotce. Potom klikněte na šipku pro posun mezi jednotkami a nakonec klikněte na opačnou šipku - text se vrátí zpět, ale nebude již zablokovaný.

Pokud vám nepřátelé obsadí území, které jste již předtím doblyli, resp. dobyli :-), potom stačí smazat všechny soubory *.mis. Když pak na území zaútočíte, bude dobyto hned v prvním kole, protože tam nebudou žádní nepřátelé.

Pokud chcete nové technologie, stačí kliknout na danou technologii (musí být červená) a pak stisknout klávesy F U N. Tak můžete získat všechny technologie pro daný level, ale pozor - nové jednotky (např. Plamenometník, Elmag atd.) musíte vyvíjet standartně, protože jinak nepůjdou koupit.

Nakupujte tak dlouho, až budete mít jen na jednu jednotku. Označte jí a rychle 2krát klikněte na koupit. Dostanete se do mínusu a budete moci bez omezení nakupovat a vylepšovat, ale bude zastaven výzkum.

A na závěr dobrý tip přímo ode mě:
Když taháte s jednotkami (co se taky dá dělat v této hře, že :)) ), tak je velice výhodné hlavně v předních frontových liniích nedotáhnout s jednotkou až do maximálního dojezdu, ale vždycky nechat body alespoň na jeden výstřel. Když se na obzoru objeví nepřítel, tak jej během tahu počítače tato jednotka začne přednostně valit. Když máte na frontové linii takových nedotáhnutých jednotek více, tak se nemá šanci nikdo pokusit vám ublížit. Říkáte si jak zjistit, kde bude mít jednotka body na jeden výstřel??? Velice jednoduše používejte pravé tlačítko myši: zelené políčka - zbudou body na výstřel, modré políčka - bohužel. Škoda jenom, že někdy je ten rozdíl v barvičkách tak malý a není to pořádně poznat. :( Po objevu této strategie jsem v misích neměl ani jednu ztrátu!!! Samozřejmě je to nutné kombinovat ještě z dalšími vychytávkami jako například radarem a M109 (doporučuji nakoupit větší množství - tank z dalekým dostřelem) - kombinace postupu těchto dvou jednotek říznutá předchozí radou prostě nemá chybu!!!