Life is Strange



Life is Strange: Before the Storm


The Awesome Adventures of Captain Spirit


Life is Strange 2



Life is Strange (3): True Colors



Life is Strange: Remastered Collection

























Life is Strange

Oficiální stránky

Výborné wikipedické stránky o hře, kde se dozvíte mnoho věcí o hře.
Na motivy hry vyšla i hra od fanoušků s názvem "Love is Strange", ve které vystupují herní postavy. Vašim úkolem na začátku je, vybrat si partnera (Chloe, Rachel, Viktorie, nebo Kate) na fotografickou soutěž, kterou ve třídě vyhlásí pan Jeffer... pardon Mr. Dog. :) Hra je strašně ukecaná (nic jiného se tam nedělá). Celou hru v podstatě jen čtete a odklikáváte dialogy. Na pár místech máte možnost volby odpovědi v rozhovorech a pomocí těchto voleb si s postavami budujete nějaký vztah, takže má hra 9 konců. Vše je samozřejmě v angličtině, takže pokud neumíte anglicky, tak toho moc nepochytíte. Grafika se sestává z několika měnících se obrázků postav a pozadí. Dabing hra nemá. Hraje jen upravená LiS hudba a sem tam zvukový efekt. Ve hře je i dost bonusů (achievementů), které se vám v menu odkrývají - bonusové obrázky. Když si za partnera vyberete Viktorii, tak je i docela sranda. :)

Moje sejvy.

Nebo je tu druhá hra od fanoušků: Life is Strange: Aftermath.
Výrobce DONTNOD Entertainment (Francie)
Datum vydání 2015
Hodnocení 10/10
Plná GoG, nebo Steam (První epizoda je zcela ZDARMA!)
Recenze Zing, Bonusweb, Tiscali: 1, 2, 3, 4, 5.
Návod Download - můj vlastní výtvor :) Nově v něm mám odkazy na svůj YouTube kanál, kde mám hromadu videí, rozebírajících některé rozhodnutí ve hře a řešení některých věcí. A návod v angličtině

Taky jsem přeložil z jedné anglické stránky do češtiny důsledky jednotlivých rozhodnutí ve hře.
Update Hra se updatuje sama přes Steam.
Čeština Download
Multiplayer Ne
Editor Ne
Kompatibilita s Windows XP Ne (minimum je Windows Vista)
Kompatibilita s Windows 7 (64 bit) OK
Kompatibilita s Windows 10 (64 bit) OK







Recenze:

Vážení čtenáři, o téhle hře jsem zprvu neměl valné mínění. Nové hry nějak nemusím a libuju si spíše ve starších a zavedených titulech. Na herních webech jsem zaregistroval, že první epizoda téhle (pro mě naprosto neznámé) hry je zdarma, tak jsem ji jen tak zkusil nainstalovat s očekáváním, že mě to po pár minutách přestane bavit a uninstall. První nepochopení ovládání (musí se stisknout tlačítko myši, které je v kolečku a táhnout a pustit na volbu akce - nějak jsem to nejprve nepochopil :)) mě v tom utvrzovalo. Pak jsem začal hrát a... nedokázal přestat, dokud jsem první epizodu nedohrál. V dalších epizodách jsem se doslova utopil!!! Tenhle strhující příběh vás prostě pohltí a nepustí ze židle! Tohle jsem prostě nečekal - WOW!!! Abyste mě nepochopili špatně, tak tady nejde o to, že by byl příběh nabitý šílenou fernetickou akcí plnou štřelby a výbuchů - to rozhodně ne! Naopak se hra většinu času odehrává v naprosto poklidném duchu, kdy máte na vše hromadu času a můžete si vše v klidu prozkoumávat a prokecávat postavy, jako v klasických adventurách typu Broken Sword, nebo Gabriel Knight a podobně. Ale ten rozvíjející se tajemný příběh a šíleně emotivní scény, to je prostě něco úžasného!
Příběh se odehrává ve fiktivním městě Arcadia Bay ve státě Oregon na západním pobřeží USA, kde studuje hlavní hrdinka hry - osmnáctiletá Max fotografii. Max je taková tichá, stydlivá puťka - tedy pro mě velká sympaťanda. :) Max usne v hodině a zdá se jí sen o tornádu, které srovná se zemí město. Po probuzení najednou zjistí, že má nadpřirozenou schopnost vracet čas o několik minut zpět. Díky téhle schopnosti se jí hned na začátku podaří zachránit život Chloe - své nejlepší kamarádce z dětství. Následně spolu tyhle velké kamarádky pátrají po Chloině blízké přítelkyni Rachel, která záhadně zmizela. Narazí přitom na záhadné dění okolo školy. A jak s tím souvisí sen o tornádu? Roztáčí se tak velmi silný a napínavý příběh. Přetáčení času přitom není jedinou unikátností hry. Během hry musíte provést obrovskou hromadu rozhodnutí, které mají PODSTATNÝ dopad na další děj hry. Když někomu třeba nepomůžete, tak vám to později dá sežrat. Vaše rozhodnutí mají například i vliv na to, jestli některé postavy zemřou (nebudu spoilovat :)). Díky možnosti přetáčení času si můžete i vybrat, která verze vývoje situace se vám líbí více, ale následky vašeho rozhodnutí mají jak okamžité, tak i dlouhodobé následky a na ty prostě nevidíte, dokud se k nim nedostanete. Pokud budete pokračovat ve hře a opustíte aktuální lokaci, tak už své rozhodnutí nezměníte. Opravdu to autorům hry muselo dát moc práce, vytvořit několik následujících verzí příběhu, pro různé eventuality! :0 Některé situace nemají jen dvě verze, jak můžou dopadnout, ale i 4. Například v jedné situaci může jedna osoba zemřít, bít zraněna nožem, postřelena, nebo se jí nic nestane a rozejdete se v dobrém. Pokud se vám pomocí vhodně zvolených odpověďí v rozhovoru s ní podaří odkrýt všechny 4 varianty vývoje situace, tak můžete donekonečna přetáčet čas a vybrat si jakoukoliv z těchto 4 variant a pokračovat v příběhu s ní. Později Max zjistí i jinou schopnost cestování v čase více do minulosti a bude tak moci..., ale to už raději nebudu prozrazovat, abych se nedopustil spoileru. :) Vracení času je sice super schopnost, ale Max postupně zjišťuje, že zahrávat si s časem je velice ošemetná věc a čím dál více se snaží díky téhle schopnosti konat dobro, tak se jí to více a více vymyká z rukou a věci spíše kazí, než aby je spravovala. Hra vás nepřestane zásobovat skutečně silnými momenty a nečekanými zvraty. Když si už myslíte, že šok, nebo moment, který jste právě ve hře zažili, bude ten největší z celé hry (nebo, který jste kdy v nějaké hře vůbec zažili), tak na vás hra vybafne ještě něco většího. Ke konci jsem se už fakt nedokázal zvednout ze židle, dokud jsem to nedohrál. :)
Hra má celkem 5 epizod, které vycházely postupně, ale teď už je kompletní. Ovládání je řešeno z pohledu třetí osoby. Jakmile se přiblížíte k aktivnímu předmětu, tak s ním můžete provádět různé akce. Ne, neděste se kovaní adventuristé, ovládání je naprosto hladké a příjemné. Žádné skákání po plošinkách nečekejte. :) Hra nemá ani klasický inventář. U sebe máte vždycky jen jednu věc (indikovanou v pravém horním rohu obrazovky), kterou v blízké době na něco použijete. Nečekají vás tedy orgie typu všechno na všechno. Hra se ukládá sama každou chvíli na checkpointech, takže se o ukládání nemusíte starat. Checkpointy sice nesnáším, ale tady vůbec nevadí. Hra je vcelku dost jednoduchá. I takový břídil, jako já jí prošel skoro jako máslem. Skoro - v jednom místě máte na tabuli třídit stopy pátrání a já musel kouknout do návodu. :) Ve hře sice můžete zemřít, ale v tu chvíli se zastaví čas a vy jej prostě jen vrátíte zpátky a dáte si větší pozor. Na konci každé epizody vás čeká porovnání vašich voleb s přáteli a všemi hráči na Steamu. Hra nehraje na takové filmové a herní klišé, které je snad v každé hře. Eh... řekl bych, co tím myslím, ale raději to říkat nebudu, ať si to okusíte sami. :) Ale právě taky kvůli tomu je ta hra tak úžasná. Kdyby tam to klišé bylo, tak by to myslím dost pokazilo celkový dojem ze hry. :)
Plusy:
První epizoda byla uvolněna zdarma, takže si hru může před koupí vyzkoušet každý - takhle si představuju demoverzi zdarma před koupí hry!
Strhující příběh, který chytne za srdce. Dle videí na YouTube jsem nebyl jedinej chlap, který v určitých chvílích ronil slzy. :)
Výborné, uvěřitelné a propracované postavy. Autorům se prodařilo nemožné a vytvořili prakticky umělé bytosti, které hráči prostě považují za reálné lidi, i když jsou to jen jedničky a nuly, nebo shluky 3D polygonů. To že kvůli nim opravdu hodně hráčů při hraní brečí a vytvořily se opravdu obrovské komunity fanoušků, které některé postavy vyloženě milují, mluví prostě za vše. :)
Příběh neuvěřitelně obohacuje podrobné prohledávání všech lokací, čtení různých dokumentů a prozkoumávání předmětů. Všechno dokonale zapadá do příběhu hry. Díky prozkoumání některých věcí se vám někdy přidá nové téma do konverzace s nějakou postavou a podobně. Prostě skvěle propracovaná hra.
Sympatická hlavní hrdinka. :)
Hudba se skvěle hodí do atmosféry hry. Sice nejsem na smutné ploužáky a mám raději rychlé odrhovačky, ale tady ta hudba je vážně fantastická a dokonale dotváří smutnou atmosféru hry! Ne nadarmo získal soundtrack této hry řadu ocenění.
Skvělý dabing. Role Max se zhostila Hannah Telle a Chloe skutečně famózní Ashly Burch.
Neoficiální čeština.
Hromada filmečků.
Znovuhratelnost díky různému vývoji po vašich rozhodnutích.
Hru lze po dokončení spustit v "collectible módu" ve kterékoliv lokaci chcete. Nemusíte tak hrát celou hru od začátku jen kvůli tomu, že se chcete někde na konci na něco podívat. Rozhodnutí v tomto módu nemají na vaši uloženou hru vliv. Jen nalezené achievementy.
U mě tedy nejlepší adventura všech dob 10/10!!! Ze hry se stal prakticky fenomén. Ty mraky a mraky videí na YouTube, ať už namodovaných v enginu hry, nebo hraných fanouškovských cosplayových filmečků prostě hovoří za vše (varuji - nejprve si hru zahrajte, ať vám videa neprozradí spoilery, to by byla vážně OBROVSKÁ škoda!!!). Hodně zábavné je taky sledování gamesplayů různých youtuberů a jejich šokovaných, nebo ubrečených reakcí na určité momenty ve hře! :)

Připravil jsem vám seznam nejzajímavějších videí, které jsem našel. Opravdu se na ně NEDÍVEJTE, dokud si hru nezahrajete!!!

Mínusy:
Grafika je sice na Unreal enginu, ale je vcelku zastaralá a málo detailní. Částečně to naštěstí zachraňuje stylizace do jakoby trochu komiksového stylu a výborný motion capture - animace pohybu postav jsou výborné. Časem si ale na svéraznou grafiku zvyknete a bude se vám líbit.
Mohl bych tady napsat, že je mi krajně nesympatická povaha druhé hlavní postavy Chloe, která je prostě drzá, nezodpovědná, anarchistická feťačka - takovéhle existence fakt nemám rád, ale prostě... stal se asi nějaký zázrak a já s ní fakt strašně soucítil a byla mi opravdu velmi sympatická. :) Holt se s ní život nemazlí.


DLC:
Director's Commentary (2016): Free DLC umožňující zapnout ve hře komentáře vývojářů.





Ovládání:
W, S, A, D - pohyb.
Shift - běh.
TAB - deník, telefon, ...
Levé tlačítko myši - na aktivním předmětu - táhni a pusť na volbu akce.
Pravé tlačítko myši - přetáčení času. Shift - urychlení přetáčení času.
Mezerník - přeskakování rozhovorů.
Ctrl - rychlé přetočení na poslední událost.





Cheaty:
Stačí můj vlastní návod. :)


Jistě jste na YouTube viděli plno videí ze hry, kde někdo prohodil postavy za jiné. Tak tady je návod, jak se to dělá. :)

Pak je tady Photographer Mod, který vám, mimo jiné, umožní volně ovládat kameru. Je to cheat table do univerzálního cheateru Cheat Engine. Pomocí volné kamery odhalíte některé triky vývojářů, takže když se vám bude třeba při rozhovorech zamlžovat v některých místech obraz, tak to není nějakým bugem, nebo chybou vaší grafiky, ale prostě v tu chvíli má kamera správně zabírat obličeje mluvících postav a jejich pozadí a ostatní věci okolo dostanou malou prioritu, tak jsou rozmazané, aby zbytečně nežraly výkon vašeho PC, když zrovna nejsou vidět.
Tip: můžete si hýbat s kamerou i v hlavním menu. :)


A nebo můžete zkusit tohle:
Otevřete soubor Documents\My Games\Life Is Strange\LifeIsStrangeGame\configLifeIsStrangeInput.ini a přidejte tam tyto řádky:
Bindings=(Name="T",Command="Talk")
Bindings=(Name="PageDown",Command="CycleCamera 1")
Bindings=(Name="PageUp",Command="CycleCamera -1")
Bindings=(Name="Home",Command="CycleCamera 0")
Bindings=(Name="K",Command="STAT FPS")

Pak ve hře použijte tyto klávesy:
K - ukáže FPS
Home - hlavní kamera
Page Up/ Page Down - cyklování kamerami.
T - příkazová konzole.

Raději ale dělejte experimenty v už dohrané hře, někdy se vám ovládání vymkne kontrole a už to nepůjde spravit - nahrání hry z menu nepomáhá. Možná tedy nebudete moci hrát dál! Sice se mi to ještě nestalo, dá se to spravit ukončením a znovuspuštěním hry, ale raději si na to dávejte bacha!
Vždycky před psaním do konzole umažte slovo "say", jinak to nebude fungovat!

Ghost - procházení zdmi (nejde zrušit).
PlayersOnly - zastavení času (vy se hýbat také nemůžete).
ShowDebug - ukáže vám, mimo jiné, i vaše současné koordináty v lokaci hry. Viz dále...
BugItGo x y z 0 0 0 - (místo x y a z zadejte umístění v aktuální lokaci, zjištěné v ShowDebug, tři nuly na konci jsou rotace vaší postavy, které se ale asi nepoužívají, takže tam dejte ty tři nuly).
Slomo x - místo x zadejte násobky rychlosti hry (1 je základ).
CycleCamera x - místo x zadejte +1, nebo -1 a rotujete kamerami, jako na PageUp a PageDown, ale tady vám to může pomoci při problémech.

Pohyb v cutscénách:
Během cutscén hráčova postava neexistuje, takže se nemůžete příkazem "Ghost" pohybovat. Následující instrukce vám poradí, jak se v cutscénách pohybovat (může způsobit pád hry, nebo jiné problémy).
Spusťte "PlayersOnly".
Klávesami PageUp, nebo PageDown můžete rotovat kamerami.
Spusťte příkaz: "DebugCreatePlayer 0". Vaše obrazovka se rozdělí na dvě a v jedné bude létající Max.
Spusťte příkaz "SSSwapControllers 0" a "DebugRemovePlayer 0". Obrazovka bude opět jen jedna, ale s létající Max.
Spusťte "Ghost". Nyní můžete s Max pohybovat volně. Kamera může být špatně umístěná a Max se s ní bude špatně ovládat. Můžete experimentovat s příkazy: BugItGo a klávesami PageUp/PageDown, abyste ji dostali pod kontrolu.






















Life is Strange: Before the Storm

Oficiální stránky Můžete si zdarma přečíst český překlad e-knihy "Blue Angel" od fanouška hry. Příběh se nedrží příběhu Before the Storm a hodně věcí je tam dost jinak. A taky je to místy divoké porno. :)
Výrobce Deck Nine Games (USA)
Datum vydání 2017
Hodnocení 9/10
Plná GoG, nebo Steam.
Recenze 1. epizoda: Bonusweb a Zing (recenze čtenáře). 1. až 3. epizoda: Bonusweb, Tiscali Games a Zing. Farewell: Zing.
Návod Můj vlastní výtvor. :) Nově v něm mám odkazy na svůj YouTube kanál, kde mám hromadu videí, rozebírajících některé rozhodnutí ve hře a řešení některých věcí.

Doplněný český překlad důsledků vašich herních rozhodnutí.
Update Hra se updatuje sama přes Steam.
Čeština Už je hotový překlad první epizody, u druhé epizody se bohužel překladatelský tým rozpadl, tak už asi čeština nebude dokončena. :(

Nebo je zde překlad všech tří epizod. Tenhle ale není moc kvalitní. Překladatel má velké problémy s češtinou a hodně špatné je třeba psaní tvrdého a měkkého I. Taky je často něco přeloženo špatně. Třeba z Prescotta udělal bilionáře. Asi neví, že v angličtině znamená billion jen miliardu. :) Po dokončení bonusové epizody slibují ještě celkovou korekturu, tak snad seženou dobrého korektora, který tu tunu chyb opraví.
Multiplayer Ne
Editor Ne
Kompatibilita s Windows XP Ne
Kompatibilita s Windows 7 (64 bit) OK (Pouze 64 bit)
Kompatibilita s Windows 10 (64 bit) OK (Pouze 64 bit)







Recenze:

Prequel (děj odehrávající se před původní hrou), který se věnuje především vztahu Rachel a Chloe. Na tomto dílu, na rozdíl od připravovaného plnohodnotného druhého dílu, pracovala firma Deck Nine Games, ale poznat to prakticky není. I když použili jiný grafický engine (z Unrealu přešli na Unity), tak je grafika herních lokací naprosto maniakálně, puntičkářsky identická. Opravu nechápu, jak se jim tohle mohlo povést na úplně jiném enginu! No... zas tak identické lokace nejsou. Když jsem trochu porovnával jedno místo na skládce, tak bylo trochu jiné. Třeba u jedné strany autobusu je nějaké lešení, které tam předtím nebylo a podobně. Ale tak..., časem se tam to haraburdí prostě trochu přeházelo. :)
V první epizodě se toho nic moc neděje a pokud jste sledovali gameplay videa před vydáním hry, tak v podstatě děj první epizody znáte skoro celý. Asi bych se na ty gameplaye měl přestat dívat, abych nebyl spoilovaný. :) Hrajete za Chloe, jejího dabingu se tentokrát zhostila jiná dabérka (Rhianna DeVries), takže je její hlas sice jiný, ale vcelku podobný té původní a celkem rychle si zvyknete. Navštívíte celou řadu známých lokací: domov, školu, vrakoviště a potkáte i hodně známých postav: matka, otčím, učitelka, ředitel, Nathan, Viktorie, Samuel :) ... a taky nějaké nové. Chloe nejprve náhlý zájem o kamarádství ze strany Rachel (premiantce školy) nechápe, protože je jejím naprostým opakem, ale prostě znáte to - protiklady se přitahují. :) Ve hře si zahrajete i stolní hru na motivy Dungeons & Dragons, jejíž děj dostane díky břitkému jazyku Chloe poněkud nezvyklý průběh. :) Zahrajeme si taky s Rachel v divadelním představení a nakonec skončíme u Rachel doma, kde dojde k překvapivému odhalení... Odhalení? Eh... nemyslel jsem odhalení jako... nebo že by? :) Děj třetí epizody dostává jiné grády, než celkem poklidné první dvě a tak bude horko. :) Stejně, jako měla Max v oblibě si fotit zajímavé věci, tak Chloe má zase zálibu po některých věcech kreslit fixou své malůvky. Za to opět získáváte na Steamu achievementy. Hra je opět velmi jednoduchá, žádné složité úkoly, jako v jiných adventurách nečekejte. O řešení úkolů tu rozhodně nejde, je to v podstatě zase spíše interaktivní film, kde je hlavní vaše rozhodování v hromadě věcí a následné důsledky těchto rozhodnutí. Vzhledem k tomu, že by závěr tohoto prequelu měl ladit s původní hrou, se ani nemůžou konat nějaké velké věci s dalekosáhlými důsledky. Vývojáři měli v tomhle prostě svázané ruce. Ač jsem se třeba snažil maximálně tlačit Chloe k tomu, aby se udobřila s otčímem, tak to stejně nemělo cenu. Měla svou vlastní hlavu. :) Prostě musela být respektována návaznost původní hry. Bohužel díky absenci přetáčení času už nemůžete své rozhodnutí změnit, pokud si to rozmyslíte. Novinkou jsou takové slovní souboje, kdy se s někým chytnete a musíte volit odpovědi rychle v krátkém časovém limitu. Důsledkem každého vašeho výroku se ukazatel pohybuje směrem k prohře, nebo výhře tohoto slovního souboje. Délka mého hraní první epizody bez jakýchkoliv záseků a při proklikávání všech předmětů ve všech dostupných lokacích mi zabrala 4,8 hodiny, druhá epizoda mi travala 3,8 hodiny, třetí epizodu jsem prošel za 3,7 hodiny a bonusový Farewell asi za hodinku. Délku lze opět také navýšit o kochání se na určitých místech, jako v prvním dílu, kdy si Chloe třeba sedne na bednu a jen tak sedí a přemýšlí, nebo poslouchá muziku. Hra se ukládá sama do rozumně umístěných checkpointů a nemůžete zemřít. Na konci vás opět čeká porovnání vašich rozhodnutí s ostatními hráči hry na internetu. Po zavření obrazovky s těmihle statistikami u poslední třetí epizody ještě čekejte další video, ze kterého vás bude mrazit. :) V bonusové epizodě Farewell, která je součástí DeLuxe verze hry se opět vrátíme do role Max. Epizoda se odehrává během posledního dne, stráveného s Chloe (opět se vrací původní dabérka Ashly Burch), než Max odjede s rodiči do Seattlu. Díval jsem se na mapu USA a překvapilo mě, že Oregon a Seattle je od sebe opravdu jen kousek, tak nechápu, proč z toho dělají takovou tragédii. Max mohla klidně do Oregonu jezdit na víkendy. :) Původně jsem myslel, že jsou ty místa na opačných stranách USA. Max je tedy 13 a Chloe 14 let a začnou si hrát zase na piráty. Možná příběh této bonusové epizody vypadá infantilně - hrát si s malýma holkama na piráty, ale... :) Ono vás taky dostane to, že je to naposled, co se s oblíbenými hrdinkami setkáváte. V druhé sezóně Life Is Strange už totiž nebudou a příběh bude o někom úplně jiném. Kvůli téhle smutné věci má ono hraní poněkud smutný nádech. Fňuk. :( A to ani nevíte, že... :) Ono by vůbec nebylo špatné, si hru zahrát, aby navazoval příběh tak, jak se odehrával: nejprve Farewell, Before the Storm a pak teprve původní hru.
Plusy:
Vypadá to na důstojné pokračování skvělé hry. Sice se v první, ani druhé epizodě neděje nic moc velkého, ale třetí epizoda už to rozjíždí více, Chloe i Rachel to pěkně schytají a několika lidem poteče krev! :) No... v prvních dvou epizodách se nic moc neděje... možná si pobrečíte dost, protože citové výlevy hlavních protagonistek jsou někdy dosti vyhrocené a slziček jim ukápne hodně. :) Chloe pořád smutní po jejím milovaném otci, který zahynul při autonehodě a hádá se s novým partnerem své matky. Ale to už víte z původí hry... Rachel zase k smrti nenávidí svého otce, kterého dříve milovala. Hra obsahuje taky pár lekaček, u kterých se ale nakonec ukáže, že to byl jen sen. Ve hře je také pár míst, které jsou celkem humorné. :) Hra fantasticky doplňuje původní hru - vše na sebe dokonale navazuje. V nastavení je možné nastavit velikost titulků. Velice dobrá věc. Zrovna nedávno jsem hrál nejmenovanou 3D akci (F.E.A.R.), kde byly titulky opravdu mikroskopické, takže je v zápalu akce bylo číst prakticky nemožné.
Hru lze po dokončení opět spustit v "collectible módu" ve kterékoliv lokaci chcete. Nemusíte tak hrát celou hru od začátku jen kvůli tomu, že se chcete někde na konci na něco podívat. Rozhodnutí v tomto módu nemají na vaši uloženou hru vliv. Jen nalezené achievementy.
Jsem rád, že hra nakonec (velice překvapivě - zprvu to tak nevypadá, ale těch posledních doslova pár vteřin... :))) ) dodržela jisté pravidlo, zavedené původní hrou. Ano, mluvím o tom klišé, o kterém jsem psal u původní hry. Někteří už možná tuší, co to je. :)
Mínusy:
Grafika nedoznala žádných kvalitativních změn a je prakticky totožná s původní hrou. I když je to kvůli atmosféře starých známých lokací spíše dobře... Náhradní dabérka Chloe sice není úplná tragédie, ale na Ashly prostě nemá. Za všechno může stávka dabérů v USA za větší platy, které se původní dabérka účastnila. Ovšem nová dabérka má i opravdu skvělé momenty. Třeba ve třetí epizodě, když vysvětluje panu Amberovi, co se stalo, tak se asi fakt musela vyhecovat k tomu, aby se opravdu rozbrečela. Její hlas v té scéně zní opravdu realisticky - taková kombinace šoku z toho, co právě zažila a vzlyky - excelentní výkon! Při délce hrací doby 4,8 hodiny, 3,8 hodiny, 3,7 hodiny a bonusová asi jen 1 hodina to je celkem krátká hra, ale to kompenzuje sympaticky nízká cena. Ve hře nejsou žádné až tak moc závažné rozhodnutí (v prvním díle na vašich volbách třeba záviselo, jestli někdo přežije). Hlavní téma, okolo kterého se děj celé hry točí je takové nějaké telenovelové. Hromada voleb odpovědí je v podstatě stejná, jen trochu jinak řečená, takže je úplně jedno, co vyberete. Většinu hry sledujeme v podstatě jen takovou lesbickou romanci. Ale tak, co je špatného na lesbické romanci? :) Jako je fajn, vrátit se zase do Arcadia Bay, mezi známé postavy a hrát za oblíbenou Chloe, ale prostě se to brilantnímu prvnímu dílu nemůže rovnat, ale skvěle to doplňuje původní hru.


DLC:
Deluxe Edition (Deluxe Upgrade)
(2017): Balík, obsahující bonusovou epizodu Farewell, 3 nové outfity pro Chloe a mixtape režim, kde si můžete libovolně poslouchat soundtrack hry.
Classic Chloe Outfit Pack (2017): Klasický Chloin oblek z původní hry, jež si můžete obléknout v Before the Storm. Tohle DLC bylo původně jen bonusem pro předobjednávky hry, ale už je možné jej přikoupit. Není součástí Deluxe Edition. Jestli to ale správně chápu, tak tohle DLC není ani na GoGu, takže si ho můžete přikoupit jen na Steamu. :(
Farewell (2018): Bonusová 4. epizoda, kde hrajete za mladou Max. Děj je zasazen před události původní hry.





Ovládání:
W, S, A, D - pohyb.
Shift - běh.
TAB - deník, telefon, ...
Levé tlačítko myši - na aktivním předmětu - drž a vyber W, S, A a D volbu.
Pravé tlačítko myši - chvíli držet - Chloe se podívá na ruku, kde má napsán aktuální úkol.
Mezerník - přeskakování cutscén.





Cheaty:
Freecam Workshop - sada nástrojů, pomocí kterých si můžete volně hýbat kamerou a dělat fotky z různých úhlů a podobně. Jedná se o cheat table do univerzálního cheateru Cheat Engine.



















The Awesome Adventures of Captain Spirit

Oficiální stránky
Výrobce DONTNOD Entertainment (Francie)
Datum vydání 2018
Hodnocení 9/10
Plná Steam - ZDARMA!!!
Recenze Zing.
Návod Můj vlastní výtvor. :)
Update Hra se updatuje sama přes Steam.
Čeština Již brzy.
Multiplayer Ne
Editor Ne
Kompatibilita s Windows XP Ne
Kompatibilita s Windows 7 (64 bit) OK (Pouze 64 bit)
Kompatibilita s Windows 10 (64 bit) OK (Pouze 64 bit)






Recenze:

Velké překvapení očekávaného Life is Strange 2! Již 25. června vyšel tenhle krátký příběh, který se odehrává ve světě LiS 2.
Jedná se o takový prequel k nové sérii. Prakticky takový Farewell č.2. Některé volby, které v něm uděláte, budou mít vliv na dění v samotném LiS 2 - půjde importovat uložená hra. Nevím, které volby by mohly mít nějaký vliv, ale řekl bych, že asi jen způsob závěrečného rozhovoru se sousedkou. Dokonce jsem se někde dočetl, že mají mít vliv i volby z prvního dílu! To zní opravdu velmi zajímavě.
Děj se opět odehrává v Oregonu, ale tentokrát v reálném městečku Beaver Creek 2 týdny před Vánoci. Hrajete za 10-ti letého Chrise, který žije sám s tátou Charlesem Eriksenem, po smrti své matky Emily (Wyatt). Jeho táta tu smrt těžce nese, tak se celkem často nalije, ale když je zrovna střízlivý, tak se chová ke Chrisovi pěkně. :)  Chris si rád hraje na superhrdinu se superschopnostmi. Tyhle "superschopnosti" jsou, jak brzy zjistíte, jen na oko, takže třeba když svými "superschopnostmi" zapnete televizi, tak následně uvidíte, že jste ji ve skutečnosti zapli dálkovým ovladačem a podobně. :) No... i když... :) Hra je plná skrytých odkazů a možností, takže se vyplatí vše důkladně prozkoumávat. Myslel jsem, že odkazy na první díl budou jen drobné easter eggy, ale těch odkazů je docela hodně. Třeba zajímavá knížka v knihovně, nebo dopis z Blackwellu v dílně. Řekl bych, že nás vývojáři pěkně tahaj za fusekli s tím, že tvrdí, že se hra odehrává v jiném světě a hrdiny z jedničky nepotkáme. Prostě bych řekl, že spojení s jedničkou bude nakonec opravdu velké a setkání s nějakou známou postavou bude šílené WTF?!!! :) Ve hře jsou i dvě akční minihry, které spočívají v urputném klikání levým tlačítkem myši. Je to ale naštěstí strašně jednoduché, když jen klikáte jedním tlačítkem a nemusíte tak divoce přehmatávat na jiné, jako v Detroit: Become Human. Druhá z těchto miniher se ani snad nedá vyhrát - asi to tak má být. Hra mi trvala při prvním hraní a při pečlivém průzkumu všeho 2,7 hodiny.  Po zveřejnění prvních informací se mezi fanoušky vyrojilo mnoho spekulací, že mrtvá Chrisova matka je Max a jeho otec Frank.... :) no, nechme to být. :) Já bych řekl, že v LiS 2 budeme hrát za dospělého Chrise. :) I když se mi nezdá, že by byla hra zasazena takhle do budoucnosti, protože Chrisovi by bylo, řekněme třeba 18 let, až někdy v roce 2025 (hra se odehrává v roce 2017). Takže to na Chrise asi nevypadá. Tak budeme hrát za jeho otce, nebo dokonce matku a na konci hry se obětujeme a zemřeme. :) Ale zase takhle prozrazovat dopředu, že naše postava na konci zemře není moc dobře. No uvidíme... :)
Plusy:
Grafika je taková ostřejší a detailnější, než v jedničce, ale pořád si zachovává takový kreslený vzhled. Navíc venkovní zasněžená lokace je prostě kouzelná!
Hrou opět provází typická skvělá LiS melancholická hudba.
Příběh se vyvíjí slibně. Dětinské hrátky malého kluka se mísí s tvrdou realitou života - co se z tohodle vyvine? :)
Jsem rád, že autoři neopustili skutečný, normální, uvěřitelný svět a nezměnili ho na nějaký crazy postapokalyptický s miliony zombií na každém kroku, jako Walking Dead a podobně.
Sice se to nezdá, ale při opakovaném hraní pořád nacházíte skryté možnosti a rozhovory, které jste při předchozím hraní neobjevili.
A to nejlepší na konec. Tenhle krátký úvod do nového světa Life is Strange 2 je zcela... ZDARMA!!! Tak neváhejte a hrajte!

Mínusy:
Hra mi při každém spuštění tvrdí, že nemám dostatek paměti na grafické kartě. Mám 2GB (GTX 660Ti), což splňuje minimální požadavky. Ani nevíte, jak jsem byl v šoku, že si tu hru do upgradu grafiky nezahraju. :) Naštěstí se pak spustí bez problému a běží taky celkem bez problému s nejvyšším grafickým nastavením. No... celkem, trochu to občas zaškube, takže je lepší přepnout z ultra high na high. Už by to chtělo upgrade grafiky. :)
Hra obsahuje protipirátskou ochranu Denuvo. Chápete to u hry zdarma? Já taky ne.
Hra má jen jednu ukládací pozici, kterou musíte při opakovaném hraní přepisovat.





Ovládání:
W, S, A, D - pohyb.
Shift - běh.
Levé tlačítko myši - interakce.
Kolečko myši - výběr akce s předmětem, nebo odpovědi v rozhovoru.
E (na označených místech) - použití "superschopnosti".
Tab - úkoly.
I - inventář.
Mezerník - přeskakování animací.
C - přepínání kamery za levé a pravé rameno.





Cheaty:
Viz. můj vlastní návod.

Freecam Workshop - sada nástrojů, pomocí kterých si můžete volně hýbat kamerou a dělat fotky z různých úhlů a podobně. Jedná se o cheat table do univerzálního cheateru Cheat Engine.














Life is Strange 2


Oficiální stránky

Výrobce Dontnod (Francie)
Datum vydání Epizoda 1: Roads: 26.9.2018
Epizoda 2: Rules: 24.1.2019
Epizoda 3: Wastelands: 9.5.2019
Epizoda 4: Faith 22.8.2019
Epizoda 5: Wolves 3.12.2019.
Hodnocení 10/10
Plná Steam (První epizoda je uvolněna zcela ZDARMA!)
Recenze Zing (1. epizoda) + celková a Bonusweb.
Návod Můj YouTube playlist celé hry s českými titulky.

Můj YouTube playlist s návody na celou hru.

Můj vlastní textový návod na všechny achievementy, kreslení a další zajímavosti.
Update Hra se updatuje sama přes Steam.
Čeština Čeština od týmu "naprogramuji".

Čeština od týmu "DaNkoXX/ spikertym".
Multiplayer Ne
Editor Ne
Kompatibilita s Windows XP NE.
Kompatibilita s Windows 7 (64 bit) OK
Kompatibilita s Windows 10 (64 bit) OK







Recenze:

Epizoda 1: Roads (Cesty):
Takže, dámy a pánové, právě jsem dohrál dlouho očekávanou první epizodu druhé série excelentního výplachu slzných kanálků s názvem "Roads" a musím říct, že to vypadá celkem dobře. Mé hraní epizody, při kterém jsem se snažil prozkoumávat všechno, aby mi neunikly žádné podrobnosti, trvalo cca 3 hodiny a 50 minut (důkaz místo slibů :) ). Musím říct, že po prvních informacích o hře jsem byl poněkud skeptický, ale věřil jsem Dontnodu, že nezklamou a překvapivě to vypadá, že jsem Dontnodu věřil celkem oprávněně. Mé obavy pramenily samozřejmě z toho, že už neuvidíme hrdinky prvního dílu Max, nebo Chloe, ale úplně jiný příběh s novými postavami a taky dva kluci v hlavních rolích. Musím ale uznat, že nový příběh má celkem šťávu. Délka epizody je sakra nadprůměrná a zažijeme v ní mnoho odlišných situací v odlišných prostředích. Začínáme na předměstí Seattlu, kde klasicky šmejdíme ve svém bytě, pak se ocitnem na dlouhých cestách kolem silnice, v lese, u řeky, u benzinky, až skončíme v motelu, ze kterého pokračujem dál. Zajímavých věcí se nám taky stane docela hodně. Jedna situace dokonce vypadá, jako v poslední epizodě prvního dílu - dostanem se do sakramentských potíží! :)
Možná vás bude zajímat, jestli jsou ve hře i nějaké odkazy na první díl. Ano, jsou a ne tak ledajaké. :) Na začátku hry se vás hra zeptá, jestli jste hráli jedničku a na vaše závěrečné rozhodnutí (nepotvrdily se tak informace, že vám hra sama ošahá sejvy). Už v první epizodě má tahle volba efekt! Až se tam dostanete, tak to poznáte - GARANTUJI!
A teď konečně k příběhu. Příběh se odehrává 3 roky po původní hře v Seattlu. Začíná 28. října 2016 na Halloweena. Spekulace o tom, že hlavními postavami budou mexičtí migranti Sean (16 let) a Daniel (9 let) Diazovi, kteří mávali Chrisovi v závěru Captaina Spirita se potvrdily. Sean se po návratu ze školy chystá na halloweenskou párty plnou chlastu, trávy a ženských - prostě klasický puberťák, ale na party nakonec nedojde, protože hned v úvodu hry dojde k podivné tragické události, po které musí oba bratři opustit dům a utíkat před policií, protože to, co se opravdu stalo, by jim velice těžko vysvětlili, protože to nedokáží vysvětlit ani sami sobě. Ano, opět se bude jednat o podivné nadpřirozené schopnosti. Bratři se tedy vydají pryč z města a budou se snažit dostat do mexického města Porto Lobos, ze kterého pochází jejich rodina. Ovládáme staršího Seana a Daniel chodí nezávisle s námi a zkoumá lokace. Při interakci můžete třeba předmět prozoumat sami, nebo spolu s Danielem a jinak s ním kooperovat. Budování vztahu a výchova mladšího bratra je jedním z pilířů hry. Daniel je totiž dost nezbedný a Sean ho musí krotit. Na různých místech můžete dělat třeba špatné věci: něco poškozovat, nebo krást a dávat tak Danielovi špatný příklad. Nebo když budete Danielovi tolerovat sprostá slova, tak je bude říkat i před cizími lidmi. Stejně jako měla Max zálibu ve fotografování a Chloe v kreslení graffiti, tak Sean má zase zálibu v kreslení. Na některých místech si můžete sednout, zmáčknout a držet levé tlačítko myši nad scénou pro zapamatování a pak sklonit pohled k papíru a za držení tlačítka myši šoupat myší sem a tam - Sean automaticky nakreslí obrázek - docela hezký obrázek. :)
Opět máte možnost volit různé volby, které podstatně ovlivní další příběh. Zatím jsem si ale nějakých podstatných důsledků nevšiml, takže se dočkáme asi až v dalších epizodách.

Epizoda 2: Rules (Pravidla):
Dohrál jsem už i druhou epizodu a ta je taky dost našlapaná. Obsahuje dva opravdu silné momenty. Nevím, jak je popsat, abych nespoiloval, tak se o to raději nebudu pokoušet. :) Odehrává se už v zimě a jak jistě všichni očekávali, tak se v ní setkáme s Kapitánem Spiritem. Hra si z vaší Captain Spirit hry ošahá sejvy a pak se můžete těšit na řadu drobností. Ti, kdo Kapitána Spirita dohráli nesčetněkrát a zkoušeli různé eventuality si těch drobných změn určitě všimnou. Chris bude mít třeba svůj kostým takový, jaký jste si ho udělali, nebo Claire Reynoldsová obdrží od Chrise telefonát, pokud jste jí v Kapitánovi zavolali. Pokud jste neopravili bojler, tak si bude Daniel stěžovat, když si bude umývat ruce, že je voda studená. Charles Chrise pochválí za odklizení sněhu na schodech do domu. Sněhulák Snowmancer bude/ nebude mít ustřelenou hlavu. Bedna s plechovkami bude/ nebude přede dveřmi a podobné ptákovinky. :)
Daniel si ve hře trénuje své nové schopnosti. Při prvním hraní mi připadalo, že hra nějak nemá moc voleb, ovlivňujících děj, ale při opakovaném hraní jsem si pak všiml docela velkých důsledků rozhodnutí z první epizody. Volali/ nevolali jste například v první epizodě Layle? Zavoláte/ nezavoláte jí znovu teď v druhé epizodě? Telefonát dopadne SAKRA jinak! Dávejte si taky dobrý pozor, jak budete jednat s Chrisem. O tom je právě ten druhý silný moment epizody, o kterém jsem psal na začátku. Tahle situace může dopadnout třemi různými způsoby a epizoda má tedy 3 konce! V epizodě taky poznáme novou postavu jménem Cassidy (ještě před vydáním hry tohle jméno někdo vydoloval ze souborů hry Captaina Spirita). Bohužel mi tahle postava opravdu nepřiroste k srdci - mám k tomu své důvody. Nesnáším bandy feťáků. Ale zpívat a hrát na kytaru umí pěkně. :) A taky poulet očima. :)
Délka epizody je také docela nadprůměrná. První hraní s detailním průzkumem lokací mi zabralo 4,5 hodiny. Při druhém hraní, při kterém jsem šel jen po důležitějších věcech trvalo 3 hodiny (záznam zde).

Epizoda 3: Wastelands (Pustiny):
Ve třetí epizodě se dostanem, podle očekávání, do bandy feťáků. Většina epizody vypadá celkem nudně. Vykecávání, seznamování se s novými postavami, denní rutina... Ale tak... o tom Life is Strange přece je - není to akční střílečka! To by si měli někteří uvědomit (třeba jeden nejmenovaný youtuber "mafiapau", který to ve svém letsplayi pěkně sepsul).
Dočkáte se třeba ale i roztomilých prasárniček. :) Můžete si dokonce změnit i Seanovu vizáž - nový sestřih a tetování. Oboje jsou volitelné, takže můžete, ale nemusíte, ovšem další změna vizáže vás čeká na úplném konci epizody. Ta už je ale bohužel nedobrovolná. Po nudnějších počátečních pasážích epizody se totiž něco pokazí (ano, zase to způsobí neposlušný Daniel) a atmsféra začne houstnout, až se odehraje opravdu napínavý a šokující závěr. Ještě více šokující, než na konci druhé epizody. Opravdu jsem zvědavý, jak bude tohle pokračovat. :0 První hraní epizody, ve kterém jsem se snažil vše prozkoumávat mi zabrala 3 a čtvrt hodiny - záznam.

Epizoda 4: Faith (Víra):
Po bandě feťáků jsme se tentokrát dostali do pošahané křesťanské sekty. Dostaneme se také (opět) do konfliktu s rasisty. Je to dost trapné, protože situace vypadá fakt idiotsky nerealisticky. Napadlo by vás, že při nočním odpočinku uprostřed opuštěné Nevadské pouště vás najednou začnou šikanovat dvě hovádka? Jen tak, bezdůvodně? Tohle násilné aktivistické cpaní boje proti "rasismu" do hry, už mě vážně štve. :( Nějak nevím, co mám k epizodě napsat více, abych nespoiloval děj. :) Snad jen, že jsou ve hře asi dva dost silné momenty a našlapaný závěr. Kdybych se nějak snažil naznačit, čeho se týkají, tak by vám to možná došlo, tak raději nic. Ano, na jeden z nich už jsme dlouho čekali... už mlčím. :) Nějak mi ve hře vadilo, že se několik situací, kdy by člověk předpokládal, že se budou řešit tak, že to bude na hráči (plížení) se situace vyřeší sama animací. Prostě je hra čím dál více interaktivním filmem a hráče moc nepustí k ovládání postavy. Větvení možností je ovšem docela různorodé. Můžete třeba uniknout bez toho, abyste někomu ublížili, nebo můžete ublížit jednomu, nebo druhému člověku a podobně. Je zde taky několik konců.
Epizoda mi zabrala asi 3,5 hodiny (snažil jsem se vše prozkoumávat). Povedlo se mi dokonce na první zahrání posbírat všechny achievementy. :) Nutno ovšem dodat, že jsou tentokrát dost na očích a těžko je minete, i když moc neprozkoumáváte lokace. Zklamal ovšem soundtrack. Nějak jsem si nevšiml žádné normální písničky (kromě závěrečné). Většinou hraje jen takové ambient brmblání, jednou říznuté recyklací melodie z první epizody. Sice to brmblání skvěle podkresluje scénu, ale samostatně se to prostě poslouchat nedá.

Epizoda 5: Wolves (Vlci):
V závěrečné epizodě příběh vrcholí a na závěr nás čeká rozhodnutí, jež vede až ke 4 koncům. V závěrečném videu se ale navíc objevují i další (celkem velké) rozdíly, podle vašich předchozích rozhodnutí. Navíc se ve hře také opět zohlední vaše odpověď na otázku ze samého začátku hry - jaký konec jste zvolili v první sérii Life is Strange a bude to mít vliv na hru. Čeká vás sakra velké překvápko! :))) Zpočátku je v epizodě hodně textu v hromadě dokumentů ve vašem novém (dočasném) obydlí. Během epizody dojde i k několika šokujícím momentům. Dle očekávání se ve hře objevila opět masírka o nebohých imigrantech a zlých rasistech, ale v jednu chvíli máte možnost imigrantům pomoci a já to na truc neudělal a pomohl naopak xenofobům. :) V předchozích dialozích mi hra nedovolila imigranty zkritizovat a zastat se rasistů, tak to má za to! :)
Epizoda je dlouhá necelé 3 hodiny. V soundtracku epizoda opět zklamala. Není ve hře prakticky žádná samostatná skladba. Jen takové různé variace na melodie, táhnoucí se celou sérií. Nějak nechápu, proč do hry nelicencovali nějakou dobrou skladbu, když je tahle herní série vyhlášená skvělým soundtrackem, jež dostal v první sérii řadu ocenění! Proč na to najednou takhle dlabou??? V epizodě se mi taky na dvou místech objevil bug v ovládání. Sean šel pořád dopředu a mohl jsem jen zatáčet. Řešením bylo, vrátit se do hlavního menu a načíst znovu uloženou hru. Grafika mi v epizodě připadala dost odfláklá. Když jste třeba nad kaňonem a máte se kochat krásným výhledem, tak je to celkem o ničem. Rozmazané obličeje postav taky za moc nestojí.

Shrnutí celé sezóny:
Celkově je druhá sezóna slabší, než jednička - o tom není pochyb. Mám ale strašné dilema s hodnocením. :) Musím dát prostě i tak desítku, protože když se podívám na svůj adventurní žebříček, tak prostě nižší hodnocení dát nemůžu. :) Nemůžu dát prostě nižší hodnocení, než Monkey Island, Broken Sword, Gabriel Knight, The Longest Journey,..., jež mají desítku a Life is Strange 2 mě prostě bavilo stejně tak. Jako, point and click adventury jsou sice něco jiného, než interaktivní filmy, takže mě to bavilo z jiného důvodu, ale prostě... nemůžu jít prostě níže. Neseděli mi sice mužské charaktery hlavních hrdinů (holky jsou prostě holky :) ), ale ten průzkum prostředí (dokumentů, fotek, ...) a skládání střípků příběhu, charakterů postav - to prostě ve hře pořád je a mě to děsně baví skládat dohromady. :) Mnoho hráčů třeba kritizuje, že ve hře nedostala více prostoru sympatická Layla, ale něco vám povím. To byl prostě záměr! Tenhle nedostatek kontaktu s ní ve vás měl vyvolat právě ten pocit odloučení, jímž Sean trpěl a prostě jste se tak více vcítili do jeho situace a pocitů, když byl odloučen od svých přátel! Co se týče konce hry, tak v jednom konci je hra v jistém smyslu stejná, jako jednička. Prostě to dopadne stejně, jak to dopadnout mělo hned na začátku a celé to trmácení bylo vlastně zbytečné. :) Paradoxně takhle (asi neůmyslně :) ) dali horlivým imigrantům najevo, že mají dodržovat zákony a ne se vždycky zvencnout a křičet: "Rasismus, rasismus!".
Bohužel další sezóny hry se asi hned tak nedočkáme, protože se v Dontnodu asi zbláznili a jejich další hra (stylem hodně podobná Life is Strange) s názvem "Tell Me Why" bude o transsexuálovi a Dontnod spolupracuje při vývoji s genderovými aktivisty. Do toho tedy nepůjdu! :(
Plusy:
Vývojáři měli svou vlastní laťku, nastavenou prvním dílem, proklatě vysoko. Ta laťka totiž není ani u stropu, ta už se prorvala půdou a trčí ze střechy! Nepovedlo se jim tedy tu laťku přeskočit, ale pořád je to skvělá hra.
Originální pojetí příběhu, kde nejsme vázaní na jedno místo, ale neustále cestujeme do nových lokací.
Interakce s mladším bratrem, utváření vztahu s ním a jeho výchova. Ono se to nezdá, ale i podle drobných voleb v rozhovorech lze ovlivnit, jak se Daniel v budoucnu zachová, jak bude mluvit s lidmi a podobně. Při opakovaném hraní s různě volenými odpověďmi si toho určitě všimnete. Na jeho výchově po celou hru taky závisí, co udělá na konci hry a jaký tedy budete mít konec!!! Vždycky, když se v pravém dolním rohu obrazovky objeví animace běžících vlků, tak jste udělali něco, co ovlivnilo Daniela a tyhle body se asi nějak sčítají a mají pak vliv.
Odkazy na první díl a Captaina Spirita. Samozřejmě hra svými vtípky odkazuje i na další hry, filmy a podobně.
Hra obsahuje tunu drobných rozdílů, závislých na vašich předchozích volbách (i těch malých). Já si nemůžu pomoct, ale strašně mě baví tyhle drobnosti odhalovat. :) Taky se všude válí plno dokumentů k dokreslení příběhu, takže si pečlivý, všímavý hráč přijde na své.
Překrásná grafika. Ať už v první epizodě podzimní lesy, nebo v druhé zimní krajina zapadlá sněhem. Navíc obohacena skvělými zvuky. Například v lese slyšíte klepat datla a podobně. Prostě, jako byste byli ve skutečném lese.
Soundtrack je celkem povedený, ale je ho strašně málo!
Po shlédnutí titulků jsem zjistil, že v Dontnodu, nebo kooperujících firmách pracují i nějací Češi: Simon Svoboda, Kochánek, Tomáš Jelínek a Horváth. :)
Hru lze po dokončení opět spustit v "collectible módu" ve kterékoliv lokaci chcete. Nemusíte tak hrát celou hru od začátku jen kvůli tomu, že se chcete někde na konci na něco podívat/ vyzkoušet. Rozhodnutí v tomto módu nemají na vaši uloženou hru vliv. Jen nalezené achievementy. Od třetí epizody je navíc možné si v menu nastavit možnost přeskakování videosekvencí.
Konce epizod můžou být dost různorodé. Například konec třetí epizody. Je tam hodně proměnných. Někdo může umřít, zranit se, může se vám částečně zdařit cíl, nepřátelům může dorazit posila... Tyhle možnosti můžou být různě promíchány a můžete tak mít konec třetí epizody docela unikátní!
Mínusy:
Hodně hráčů kritizuje, že ve hře již nejsou Max a Chloe, nebo alespoň jiné holky. I když za holku nehrajeme, tak nějaké holky potkáváme. Třeba ve hře vystupuje celkem šikovná šikmooká Lyla, Cassidy, nebo budeme možná v kontaktu se Seanovou holkou Jenn. :)
V jedničce jsme se pohybovali po několika lokacích, které jsme za chvíli znali, jako své boty. Četli dokumenty, zkoumali věci, prokecávali postavy,... Tady jsme na cestě do Mexika, tak neustále přicházíme do nových a nových neznámých lokací, osoby na prokecání jsou taky pořád nové a nové, takže si k žádné moc nevybudujeme nějaký vztah, když ji stejně za chvíli zase necháme za zády a jdeme dál a dál... Mě tohle nějak nesedí, já bych raději byl v uzavřeném prostoru několika lokací a prováděl tam různé interakce s dobře známými postavami.
U většiny voleb v rozhovorech nejsou velké rozdíly. Hodně voleb je skoro stejných, jen jinak řečených.
Na mojí obstarožní GeForce GTX660Ti s 2GB paměti jsem musel snížit detaily na LOW, protože to místy dost škubalo a ovládání bylo nějaké nepříjemně trhané. Pak jsem ale přišel na to, že stačí přepnout framerate z "Unlimited" na 30 fps a už můžu dát klidně "High" a šlape to docela dobře. :)
Mé obavy, které jsem měl od chvíle, co jsem se dozvěděl, že jsou naše postavy mexičtí migranti se bohužel potvrdily a už během první epizody jsme dvakrát konfrontováni s "xenofoby". Dále se taky na pár místech objevuje antiTrump propaganda. :( Ve třetí epizodě jsou dokonce implementovány prvky LGBTQ... a můžete se.... ACH BOŽE, TO JSEM OPRAVDU NECHTĚL VIDĚT!!! *zvracející smajlík* Ve třetí epizodě se navíc objeví dokonce muslim (alespoň mi tak připadá), ale naštěstí v roli záporáka. :)
Nějak na mě bohužel nepůsobí silné emotivní momenty hry. U jedničky, nebo i Before the Storm jsem brečel každou chvíli, jen při uvědomnění si souvislostí, ale tady mě to nějak nedojímá. Ani velice vážná situace ze začátku první, či druhé epizody. Vývojáři by si asi mohli dát víc záležet na silných emotivních scénách. Možná, kdyby si dali více záležet, tak by to se mnou hnulo. Třeba velký moment druhé epizody vypadá místy poněkud divně. Scénu měli raději více naskriptovat do videa. V situaci, kdy je Sean v šoku a měl by vyděšeně běžet o stošest ho máte pod kontrolou a procházíte se vycházkovým krokem, jakoby se nechumelilo. Nějak to ten moment prostě kazí.
Navíc jsem čekal, že se děj od tohoto momentu rozvětví na dvě hlavní větve s a bez *spoiler*, ale bohužel je zvrat neovlivnitelný. Já si svůj nevinný krok začal vyčítat s tím, že při příštím opakovaném hraní už si dám pozor, ale ono se tomu stejně nedá zabránit. :( V důležitých věcech vás hra kolikrát nenechá se rozhodnout (Sean se prostě nechá lehce ukecat Danielem k pitomostem).
Ve hře je několik míst, kde máte na odpověď v rozhovoru omezený čas. Někdy je to označeno takovým kolečkem, ale někdy ten omezený čas nijak indikován není. Vy myslíte, že si můžete odpověď v klidu promyslet (v Life is Strange sérii je zvykem neomezený čas) a ejhle animace, ve které někdo odpoví za vás, nebo reaguje na vaše mlčení. Tohle prostě není fér!
Poté, co jsem shlédnul celou sérii The Walking Dead mi připadá, že se jí tvůrci dost inspirovali a hodně z ní kopírovali. Starání se o malého brášku a jeho výchova tedy není tak unikátní, jak jsem si dosud myslel, ale je v podstatě okopírována z The Walking Dead, kde se Lee staral a vychovával malou Klementýnku a posléze Klementýnka vychovávala A.J.-je. Taky například jisté zranění jedné části těla se kopíruje z The Walking Dead.


DLC:
Mascot Bundle DLC
(2018): Set odznáčků s motivy hry (i prvního dílu), jež si můžete připnout na váš batoh.





Ovládání:
W, S, A, D - pohyb.
Shift - běh.
E - na označených místech požádat Daniela o použití jeho schopností.
Levé tlačítko myši - interakce/ výběr možností.
Kolečko myši - výběr akce s předmětem, nebo odpovědi v rozhovoru.
Q - zaměření se na Daniela (někdy se na něj dá i zavolat - pokud se vám ztratí).
Tab - inventář.
Pravé tlačítko myši, nebo Mezerník - přeskakování animací.





Cheaty:
Opět tady máme FreeCam mód, kde si můžete libovolně pohybovat s kamerou - cheat table pro univerzální cheater Cheat Engine.

Moje save.

Program Cheat Engine lze také použít na peníze, ale je to trochu složitější. Program je nutné nastavit trochu jinak, aby požadovaný údaj našel:
1. Nastavte 'Scan Type' jako: 'Exact Value'.
2. 'Value Type' jako: 'Float'.
3. V možnostech, co vám naskočí vpravo nastavte: 'Rounded (default)'.
4. Dále už postupujte klasicky, ale s tím, že můžete do čísel psát i tečky, takže můžete hledané peníze, jako třeba "$3.20" hledat jako hodnotu "3.20". Výsledná hodnota, kterou najdete je třeba i "3.1999999...", takže se nedivte. :)
Ať filtrujete, jak filtrujete, tak vám pořád zůstává několik hodnot. Editujte jen tu předposlední.























Life is Strange (3): True Colors

Oficiální stránky
Výrobce Deck Nine Games (USA)
Datum vydání 10. září 2021
Hodnocení 10/10
Plná Steam.
Recenze Tiscali Games, Bonusweb, nebo Zing.
Návod Můj návod na Steam achievementy.
Můj kompletní gameplay hry s českými titulky.
Update Hra se updatuje sama přes Steam.
Čeština Na češtině už se pracuje na prekladyher.eu (už je hotových všech 5 epizod základní hry a zbývá už jen DLC Wavelengths).
Multiplayer Ne.
Editor Ne.
Kompatibilita s Windows XP Ne.
Kompatibilita s Windows 7 (64 bit) Ne.
Kompatibilita s Windows 10 (64 bit) OK


 
 
 


Recenze:
A JE TO TADY!!! :) Opět je tu další díl jedné z mých nejmilejších her - emotivní série adventur Life is Strange! Na hře tentokrát nepracuje přímo francouzský Dontnod, ale tvůrci prequelu k prvnímu dílu Before the Storm, američtí Deck Nine Games. Předem upozorňuji, že jsem z téhle recenze vystříhal nějaké spoilery, které sice byly v úvodním traileru a informacích od vývojářů, ale podle mě to vytrubovat neměli. Dost mě tím naštvali, protože to mohly být pěkné překvápka, kdybych to předem nevěděl. Ach jo... :( Pokud jste trailery a informace nečetli, tak vás toho ušetřím, abyste si to lépe vychutnali. :)
Ale teď tedy k hlavní hrdince. Hra má opět novou hlavní hrdinku, úplně nezávislou na prvních dvou dílech. Jmenuje se Alex Chen, je to asiatka a přichází do malého malebného městečka Haven Springs někde v Coloradu (opět fiktivní město), kde žije její bratr Gabe, se kterým se od dětství, kdy byli rozděleni každý do jiného dětského domova, neviděla. Alex je (stejně jako hrdninka prvního dílu Max) introvertní, takže se tyhle hrdinky dost povahově podobají. Alex zemřela matka a otec "od nich odešel". Podstatnou část mládí tedy prožila v dětském domově. Párkrát si ji sice osvojili adoptivní rodiče, ale vždycky to dopadlo špatně (sexuální obtěžování od nevlastního bratra, nebo byla svědkem sebevraždy). Alex je už 21 let (v USA plnoletost) a tak opouští dětský domov a staví se na vlastní nohy. Jako svůj nový začátek si vybere právě malé horské městečko Haven Springs, odkud se ji jejímu bratru Gabeovi po dlouhých letech složitého hledání podařilo konečně najít a zkontaktovat. Chvíli po příchodu Alex do Haven Springs se ale stane hrozná tragédie... a zde je jeden ze spoilerů, kterého vás ušetřím. Následně pak budete pátrat po tom, kdo je za tu tragédii zodpovědný. Samozřejmě se během svého pobytu seznámíte s hromadou různých lidí a pomocí voleb si s nimi můžete utvářet vztahy. Během hry si můžete i v jednu chvíli vybrat, jestli budete balit jednu holku (spoiler free, lalalílálou... :) ), nebo nějakého kluka. :) V příběhu je opět několik voleb, jež mají vliv na další děj. Hra má tentokrát 6 konců, jež jsou závislé na 3 faktorech: závěrečném rozhodnutí, rozhodnutím s kým chcete být (je tu i alternativa zůstat na ocet :) ) a jestli zůstanete v Heaven Springs, nebo se vydáte hledat štěstí jinde.
Alex má samozřejmě (jak je to v sérii Life is Strange zvykem) nadpřirozené schopnosti. Tentokrát je to schopnost číst lidem myšlenky a i vycítit a manipulovat s emocemi druhých lidí. U některých postav prostě podržíte pravé tlačítko myši a až se objeví ikonka myši, tak zmáčknete i levé. Nejde to vždy a u všech postav, ale někdy to lze udělat i u řady běžných lidí na ulici, kterým pak můžete pomoci s nějakým trápením, které u nich odhalíte. Čtení mysli lze i u pár věcí, jež slouží jako achievementy, když je odhalíte. Jsou to věci, jež jsou označeny bílou tečkou na místo klasické šipečky.
Ve hře prakticky nejsou žádné hádanky, jen je třeba občas najít nějakou věc - třeba péro na klobouk, nebo ztracenou láhev whisky. Zahrajete si opět Dračí doupě, ale tentokrát v kostýmech naživo ve městě jako LARP.
Hra tentokrát nevyšla po jednotlivých epizodách, ale všech 5 epizod vyšlo najednou. Někdo to možná vítá, ale já bych řekl, že epizodický formát má něco do sebe. Když je na konci epizody nějaký šokující moment a další epizoda vyjde až za nějaký čas, tak je docela zábava sledovat na internetu všelijaké rozbory, teorie a dohady o tom, "co se to K***A stalo a co bude sakra dál???" :))) Epizody jsou dlouhé zhruba: 3 hod, 2,5 hod, 2,5 hod, 1:45 a 1:45. Celkem tedy asi 11,5 hodiny pohodového hraní.
Opět kvalitní melancholický soundtrack. Zpívá i hlavní hrdinka, ale při zpěvu ji dabuje jiná dabérka. Normálně ji dabuje Erika Mori (také asiatka), ale zpívá hudebnice mxmtoon. Mezi dalšími interprety jsou například Phoebe Bridges, Gabrielle Alpin, nebo Novo Amor. V baru, kde budete trávit hodně času a nad nímž máte svůj domov, je jukebox, kde si můžete pustit několik skladeb. Další skladby se spouští na klasických místech ("moment of calm"), kde si někam sednete, Alex si v duchu řekne pár vět k její aktuální situaci a pocitům a odpočíváte.
A ještě taková zajímavost. Zjistil jsem, že se pracuje na seriálu na motivy LiS!
Plusy:
Opět docela napínavý příběh plný emocí. Na první díl to sice zdaleka nemá, ale myslím, že to stojí za to!
Zase plno různých dokumentů ke čtení, fotek, vašeho denníku, SMS a dalších věcí, které rozšiřují příběh, pokud je budete všechny pročítat.
Na tváři Alex si dali vývojáři celkem záležet, aby se na ní daly poznat její aktuální emoce a rozpoložení. Na rozdíl od většiny ostatních postav, které jsou většinou dost dřevěné.
Herní prostředí je více otevřené. Často můžete běhat neomezeně po celém městě.
Grafika městečka vypadá hezky (nereálně sluníčkovsky, ale hezky :) ).
Vývojáři a distributor mají vcelku koule, že se prakticky vzdali celého čínského trhu, protože na jednom z domů ve městě visí tibetská vlajka. :) Hra už na Steamu čelí hejtům od čínských hráčů a je velmi pravděpodobné, že bude v Číně jen kvůli tomu zakázána.
Hra obsahuje jako minihry i herní automaty. Ve vašem pokoji je skákačka "Strašidelný důl" a dole v baru Arkanoid. Obě minihry lze hrát kdykoliv i v hlavním menu hry v položce "Bonusy". Pak je ještě ve vašem pokoji stolní fotbálek, jež si v jedné chvíli hry můžete několikrát zahrát s jednou postavou.
Mínusy:
Neskutečný amatérismus u vývojářů, kteří asi nechápou, že tahle série je hlavně o šokujících překvapeních. Už v úvodním traileru vám vyslepičí 2 důležité věci (spoilery), které vás mohly během hraní pěkně překvapit a zlepšit vám tak zážitek ze hry, kdybyste je nevěděli předem. Takže pokud jste ještě trailer neviděli a žádné jiné informace, než tuhle moji recenzi o hře nečetli, tak TO NEDĚLEJTE a nejprve si hru zahrajte!!!
Číst myšlenky nelze vždy u všech postav. Je to prostě omezené jen na ty, keré vám zrovna vývojáři dovolí. I tak je to ale celkem dost lidí.
Vaše důležité volby častokrát nemají moc velký efekt a rozdíl je kolikrát jen trochu jiná věta v nějakém dalším dialogu.
Některé city nabité scény působí dost přehrávaně. Ano, budeme zase vypouštět lampiónky, jako ve druhém díle. :( Chování některých lidí je taky někdy docela divné. Třeba po závěrečném odhalení by člověk očekával daleko větší podporu od lidí, od kterých by to člověk prostě očekával... :/
Deck Nine zrecyklovali některé povedené scény z Before the Storm. Třeba scéna před vystoupením na festivalu je dost podobná scéně, když Rachel uvrtala Chloe do vystoupení v divadle. :)
Často máte možnost pobíhat prakticky neomezeně po celém městě, ale to není moc velká oblast. Jen pár ulic, pár obchodů a dál ulicí vás nepustí neviditelná bariéra.
Grafika městečka Haven Springs mi připadá až moc překrášlená - takhle města nevypadají. Grafika postav je naproti tomu dost bídná a málo detailní. Asi bude po čase zase třeba nějaký remaster.
Cenovka je stanovena na klasickou AAA hru 59,99 euro základ. Protipirátská ochrana Denuvo, takže hra na GoGu asi nebude.


DLC:
Wavelengths (2021): DLC, v němž hrajete za 24 letou (spoiler - pro zobrazení jména označte myší text mezi hvězdičkami :) ) ***Steph Gingrich ***  rok před tím, než do města přijde Alex. Budete pracovat v místním hudebním obchodě a rádiu. DLC má 4 epizody, odehrávající se první den v nové práci, na konci LGBTQ+ festivalu, o Helloweenu a na Silvestra. Herní náplň se skládá z pouštění hudby do éteru, čtení reklam, bavení se s posluchači, co vám zavolají do vysílání, nebo jen tak kecání do mikrofonu a dalších drobných úkolů, které dostanete v rádiu, nebo v obchodě. Najde se i pár puzzlů, které máte vyřešit (třeba kód od zámku v zadní místnosti, nebo hledání indicií po obchodě). Přes váš mobil pak máte kromě SMS ještě možnost používat randící aplikaci, kde si hledáte přítelkyni a s nalezenýma holkama i chatovat. Hra se vás na začátku zeptá, jestli jste hráli první Life is Strange a jaký jste zvolili konec. Podle toho se pak liší některé věci... :) (spoiler - pro zobrazení označte text mezi hvězdičkami) ***Máte hlasové flashbacky z minulosti*** Jelikož pracujete v rádiu, tak je ve hře dost hudebních skladeb různých interpretů.
Mínusy: Celou hru jste zavření sami v obchodě a nepřijde tam za vámi žádná postava. Jen s nimi komunikujete telefonicky, přes SMS, nebo s jednou postavou i přes Skype.
Opakující se úkoly v každém dni jsou poněkud repetitivní (ale tak, jste prostě v práci :) ).
LGBTQ+ masírka v jedné epizodě, kdy sklízíte pestrobarevnou výzdobu v obchodě a u každé se vám vybavují nějaké hlasy z pride festivalu.
V poslední epizodě je bug, že když vykecáte všechny dostupné fráze do éteru, tak se vám při telefonátech nezaktivní hrací kostka a nemůžete pokračovat.
Vyzrazení jména herní postavy v tomto DLC. Já vím, asi se snažím marně to jméno tutlat, když je to všude dostupné, ale třeba se mezi čtenáři téhle mé recenze najde někdo, kdo tu informaci ještě nezaregistroval a může to pro něj být překvapení. :) Ono by asi pro vývojáře bylo i dost komplikované, kdyby měli prodávat DLC, ke kterému by neřekli takovou zásadní věc, jako je postava, za kterou budete hrát a prodávali tak zajíce v pytli...
Deluxe Edition: Deluxe edice hry obsahuje speciální epizodu Wavelengths, plus balíček 4 outfitů pro Alex, které jsou inspirovány obleky Max a Chloe z prvního dílu.
Ultimate Edition: V Ultimátní edici máte kompletní obsah Deluxe edice + Remastered kolekci prvního Life is Strange i Before the Storm. Remaster obou dílů lze koupit i samostatně (39,99 euro).
Při předobjednávce Ultimátní edice jste mohli ještě dostat do remasterovaného Before the Stormu pro Chloe speciální outfit "Zombie Crypt".





Ovládání:
W, S, A, D - pohyb.
Shift - běh.
Levé tlačítko myši - interakce.
Držet pravé tlačítko myši u nějaké postavy a pak zmáčknout i levé - čtení mysli.
Tab - telefon, deník, úkoly...





Cheaty:
Na herní automaty, jež si někde můžete zahrát lze použít na editaci score univerzální cheater Cheat Engine.

Kód na zámek v zadní místnosti v DLC Wavelengths je 2453.




















Life is Strange a Before the Storm: Remastered Collection.

Oficiální stránky
Výrobce Deck Nine Games (USA)
Datum vydání 1. únor 2022
Hodnocení 10/10
Plná Steam.
Recenze Není.
Návod Viz. návody na původní hry. :).
Update Hra se updatuje sama přes Staem.
Čeština Na češtině pro remastery se pracuje zde (již je hotový překlad celého Before the Storm).
Multiplayer Ne.
Editor Ne.
Kompatibilita s Windows XP Ne.
Kompatibilita s Windows 7 (64 bit) Ne.
Kompatibilita s Windows 10 (64 bit) OK (Before the Storm - Než autoři opraví používání věcí z inventáře, tak si přepněte Windows do angličtiny.)


Recenze:

Musím říct, že jsem měl vcelku obavy, že remaster toho moc nepřináší a na propagačních porovnávacích videích od vývojářů nespatřoval prakticky žádné rozdíly mezi starou a novou grafikou. Jak jsem začal hrát, tak se mé obavy celkem naplňovaly, ale postupem času jsem si rozdílů začal všímat a přišly mi docela dobré. Na úvodních scénách ve třídě, nebo chodbách školy asi zapracovali méně, než dále ve hře... Postavy, hlavně obličeje většiny postav vypadají lépe (Warren je fešák! :) ), oči vypadají jako skutečné, animace slz, tráva v parku univerzitního kampusu byla dříve jednolitá zelená plocha a teď je to prostě tráva s jednotlivými stébly, podlaha se leskne, i ten blbý špinavý kýbl na záchodě, na který si sedne modrásek se leskne, jako psí kulky, že se v něm odráží Max s foťákem. :) Já vím, někteří hráči budou asi ohrnovat nos nad realističtější grafikou s tím, že ta původní pastelová měla svůj styl a ten tím byl zničen, ale nikdo vám nebrání si hru hrát dál v originále.
Remastery si můžete pořídit samostatně, nebo v Ultimátní edici nejnovějšího dílu Life is Strange: True Colors. Pokud jste si Ultimate edici předobjednali, tak jste dostali navíc do remasterovaného Before the Stormu pro Chloe speciální outfit "Zombie Crypt". Hra běží stále na Unreal enginu.
Before The Storm:
S remasterem Before the Storm se i teď (10 dní od vydání) táhnou bugy, kvůli kterým nelze někdy použít věci z inventáře. Například hned v prvním dni položit na stůl Joycinu kabelku. Bugy lze vyřešit buď tím, že při setkání s takovýmhle problémem přesunete sejvy do původní verze a odehrajete to tam. Pak zase můžete vrátit save do remasteru a pokračovat dál. Jednodušším řešením je ale přepnutí systému Windows do angličtiny (Start/ Nastavení/ Nastavení počítače/ Čas a jazyk/ Jazyk/ v roletě vybrat "English") - pak už hra funguje bez problému. Kromě kabelky je bugnutý i některý soundtrack - třeba ve vašem pokoji po flámu je ticho. Na rozdíl od remasteru jedničky jsem nezaznamenal problémy s osvětlením scén. Jen se na pár místech zbytečně moc leskly šperky na postavách - házelo to oslňující záblesky do kamery (šatna divadla), ale to je detail. Oproti remasteru jedničky ve hře ale zase pro změnu někdy nepochopitelně chyběly slzy na tvářích - třeba Chloe v čekárně nemocnice. Taky byl ze hry odstraněn mixtape režim z DeLuxe edice původní hry, kdy jste si mohli libovolně přehrávat skladby soundtracku. Autoři totiž slibovali, že hra bude obsahovat kompletně vše, co původní hra a to tedy nedodrželi.
Zpočátku mi rozdíly v grafice nepřipadaly rozpoznatelné od originálu (jen obličeje jsou detailnější...), ale časem se mi vylepšená grafika zalíbila stejně, jako u remasteru jedničky. Původní grafika je prostě taková bledá, nevýrazná, méně detailní. Before the Storm stále používá Unity engine a dabing Chloe bohužel nepřevzala zpět Aschly Burch (teda kromě bonusové epizody Farewell, samozřejmě).
Plusy:
Vše je prakticky identická kopie originálu. Ve hře nebyly udělány žádné změny v příběhu, textu, nebo něčem takovém. Dokonce i hlavní menu zůstalo stejné, jen k logu LiS přibyl nápis "Remastered". I když jedné změny textu jsem si všiml. V závěrečném videu 4. epizody Chloe nestačí říct: "What The Fuck!!!". Doufám ale, že je to jen bug a opraví to. :)
Žádnými změnami neprošel ani soundtrack, což je dnes s podivem, protože autorské práva na hudbu už dnes domrví kdejaký remaster starší hry - třeba české Mafie, že? :/
Mínusy:
Hru jsem hrál pár dní(2 - 3) po vydání a byla ještě celkem zabugovaná. Například na začátku 2. epizody se místo titulků zobrazovaly jen názvy a čísla dialogů. Další chyby bych spatřoval v osvětlení scén. V některých dialogových animacích je při záběru z jedné kamery scéna světlá a při přepnutí na jinou kameru zase tmavá. nebo i obecně mi přijde, že některé scény jsou zbytečně tmavší, než by měly být. Doufám, že to v následujících updatech trochu poladí a vyrovnají.
Větší videosekvence, jako konce epizod, nebo samotné hry byly použity původní, tak vypadají nějak kostičkovaně. Asi by byl problém ty animace udělat znovu úplně stejně a nenarušit tak původní vyznění. Jen nechápu, že jsou někdy tak dost kostičkované. Vždyť i v původní hře to vypadá dneska k světu. Nezměnil jsem od té doby monitor/ rozlišení a pořád jedu FullHD na 22" monitoru... Že by ty videa převedli do nějakého mizerného kodeku?


DLC:
Zombie Crypt Outfit (2021): Tričko Zombie Crypt pro Chloe v Before the Storm Remastered.





Ovládání:
Stejné, jako bylo u prvního dílu a stejné, jako bylo v původním Before the Storm.





Cheaty:
Nemám.