Doom (1)

Původním Doomem se nemá cenu zabývat - následující Ultimate Doom je taková reedice Doom 1 se 4. epizodou navíc.

The Ultimate Doom


Doom 2


Final Doom


Doom 3

Nové reinkarnace klasiky mě nějak nezaujaly.

Doom 2016

Nové reinkarnace klasiky mě nějak nezaujaly.




















The Ultimate Doom

Oficiální stránky Nejsou.
Výrobce id Software
Datum vydání Původní Doom: 1993

Ultimate: 1995
Hodnocení 6/10
Plná GoG, nebo Steam.
Recenze Není.
Návod Abecedaher.
Update Na lepší grafiku si můžete vygooglit nějaké mody.
Čeština Download (jen nevím, jestli se dá nějak použít na hru z GoGu - nepodařilo se).
Multiplayer Ano.
Editor Dají se stáhnout.
Kompatibilita s Windows XP OK
Kompatibilita s Windows 7 (64 bit) OK
Kompatibilita s Windows 10 (64 bit) OK

Hru z GoGu doporučuji následně zkonfigurovat:
1.) Spusťte zástupce "dosbox configuration" ze složky hry a nastavte OpenGL a rozlišení podle vašeho monitoru (já 1920*1080).
2.) Pak ještě otevřete soubor: "dosbox_doom.conf" v Notepadu a editujte řádek nad rozlišením: "fullresolution=true".

Při nastavování něčeho v přibaleném DOSovém setupu, nebo přímo ve hře pamatujte na to, že DOS Box používá anglickou klávesnici, takže třeba písmena Z a Y máte prohozené a nejdou psát písmena. Klávesnici si přepnete klávesovou zkratkou Alt + Shift. Pak si to nezapomeňte přepnout zase zpět, ať můžete psát ščřž... :)






Recenze:

Klasika všech klasik. Praotec všech 3D stříleček. Tahle hra přišla jako druhá (první byl Wolfenstein 3D) s oním klasickým pohledem z očí postavy a zbraní před sebou. Pro lidové označení všech následujících her tohoto typu se pak už vžilo označení: "Doomovka". Ve své době to byla skutečně revoluční hra s obrovským úspěchem a ještě teď najdete na internetu mnoho a mnoho fanklubů této hry a mnoho mnoho modifikací a nových map na stažení. Příběh se odehrává v budoucnosti na Marsu, který je zavalen invazí mimozemských mutantů, jež jsou prostě k zulíbání (viz. okolní obrázky :) ) Jejich řev uslyším v uších kdykoliv, kdy si na tuhle hru vzpomenu: WHAWHRŮŮŮŮWGH....  PCH PCH...DZZZZZZ..DŽ  DŽDŽDŽDŽDDŽDŽ... WGHAWHRŮŮŮWGH... DZZZZZ... DŽ!!! Překlad: řev Impa, dvě rány z brokovnice, otevření dveří, salva z rotačáku, řev impa, zavření dveří... :) Vy, jako elitní mariňák se s tím máte vypořádat. Zajímavé je, že ve hře se ještě nemíří nahoru a dolů, takže při střílení po nepříteli, který je někde na vyšším místě střílíte prostě do zdi před vámi. Ani není třeba nějak přesně mířit, nemáte zaměřovač a hra je v tomto směru velmi tolerantní. Nahoru a dolů se nemůžete dokonce ani rozhlížet. Nastavit si můžete jednu z 5 obtížností. O přebíjení zbraní se taky starat nemusíte. V úrovních jsou i různé tajné lokace s bonusy navíc. Ultimate Doom je taková reedice původního Dooma, která obsahuje čtvrtou epizodu navíc, jinak je to totožná hra.
Multiplayer:
Multiplayer se spouští přes "Launch Multiplayer" ze startu. Hraje se pomocí IPX protokolu zadáním IP adresy hostitele. Hrát může až 8 hráčů v režimu deathmatch, nebo coop. K dispozici je 36 map.
Plusy:
Nejklasičtější PC hra všech dob.
Lepší grafika než ve Wolfensteinu 3D.
Ve své době fantastická hratelnost i v multiplayeru.
Nářezová akce.
Skvělý hudební doprovod.
Super charakteristické zvuky a hudba - brokovnice RULEZ!!! :)
Hra zabírá na disku jen 24 MB. :)
Při startu nové hry si můžete v menu vybrat jednu ze čtyř epizod. V následujících dílech už musíte hrát popořádku (tedy pomocí cheatů můžete i tam).
Mínusy:
Na dnešní dobu už opravdu hodně zastaralá hra, ale jako klasiku by ji měl mít doma každý pamětník.
Grafika podporuje maximální rozlišení 320*200 a podle toho taky vypadá. V nastavení GoG verze je sice možnost hru spustit v HD, ale to ty kostičky jen roztáhne. Pro lepší grafiku si budete muset stáhnout nějakou modifikaci.
Protivné chození pohybem myši - nevím, jak to vypnout. I když se to někdy i hodí - můžete hrát jednou rukou, když máte v druhé ruce zrovna hrnek s kafem. :)


Ovládání:
Defaultně je ovládání nastaveno na šipky a mezerník. Doporučuji ho ale změnit na dnešní klasiku. Nastavení se prování spuštěním zástupce "Launch Settings" ve složce hry.
Doporučuji:
W, S, A, D - pohyb.
Ale jako A a D si nedávejte left/ right (to je jen otáčení), ale Strafe left/right.
E - použít.
Tab - mapa.
1 - 7 - zbraně.


Cheaty:
Normálně během hry napište:
IDDQD - nesmrtelnost.
IDFA - všechny zbraně, munice a 200% brnění.
IDKFA - všechny zbraně (plné), 200% brnění a všechny klíče.
IDSPISPOPD - průchod zdí.
IDBEHOLD - zobrazí menu: S - tzv. bersekr režim, V - nesmrtelnost, I - neviditelnost, R - radiační oblek, A - mapa, L - světlo.
IDCLEVxy - přeskakování úrovní, kde x = epizoda (1-3), y = level (1-9).
IDMYPOS - zobrazí pozici.
IDCHOPPERS - motorová pila.
IDDT - nejdřív zobrazit mapu, pak nepřátele a předměty a třetí vrátí původní mapu zpět.
IDMUSxx - změní hudbu (01-33)

Zkuste nastavit síťovou hru pro 3 hráče s těmito parametry:
doom -net 3 -left
doom -net 3
doom -net 3 -.right
Pak dejte levý a pravý monitor k prostřednímu a máte VR konfiguraci.














Doom 2

Oficiální stránky Nejsou.
Výrobce id Software
Datum vydání 1994
Hodnocení 6/10
Plná GoG, nebo Steam.
Recenze Není.
Návod Abecedaher.
Update Opět můžete procvičit pana Googla a najít fůru modifikací.
Čeština Download. Přeloženy jsou jen texty úkolů a ne menu a podobně.
Multiplayer Ano.
Editor Dají se stáhnout.
Kompatibilita s Windows XP OK
Kompatibilita s Windows 7 (64 bit) OK
Kompatibilita s Windows 10 (64 bit) OK






Recenze:

V tomto pokračování legendární hry se přesuneme na matičku Zemi, kam se mimozemská invaze přesunula z Marsu. Hra vypadá prakticky stejně, jako první díl. Probijete se přes 30 úrovní + 2 tajné. Součástí hry na GoG je i přídavek Master Levels, kde si můžete z menu vybrat kteroukoliv z 20 bonusových map.
Multiplayer:
Multiplayer se spouští přes "Launch Multiplayer" ze startu. Hraje se pomocí IPX protokolu zadáním IP adresy hostitele. Hrát může až 8 hráčů v režimu deathmatch, nebo coop. K dispozici je 32 map. Master Levels přidávají svých 20 map.
Plusy:
Já si pamatuju až tenhle druhý díl, takže jsou mi úvodní levely hodně povědomé. :)
Mínusy:
Pořád hodně zastaralé herní mechaniky a grafika, ale pořád je to PC klasika.


Ovládání:
Defaultně je ovládání nastaveno na šipky a mezerník. Doporučuji ho ale změnit na dnešní klasiku. Nastavení se prování spuštěním zástupce "Launch Settings" ve složce hry.
Doporučuji:
W, S, A, D - pohyb.
Ale jako A a D si nedávejte left/ right (to je jen otáčení), ale Strafe left/right.
E - použít.
Tab - mapa.
1 - 7 - zbraně.


Cheaty:
Normálně během hry napište:
IDCLIP - průchod zdmi.
IDDQD - nesmrtelnost.
IDFA - všechny zbraně, munice a 200% brnění.
IDKFA - všechny zbraně (plné), 200% brnění a všechny klíče.
IDSPISPOPD - průchod zdí.
IDBEHOLD - zobrazí menu: S - tzv. bersekr režim, V - nesmrtelnost, I - neviditelnost, R - radiační oblek, A - mapa, L - světlo.
IDCLEVxy - přeskakování úrovní, kde x = epizoda (1-3), y = level (1-9).
IDMYPOS - zobrazí pozici.
IDCHOPPERS - motorová pila.
IDDT - nejdřív zobrazit mapu, pak nepřátele a předměty a třetí vrátí původní mapu zpět.
IDMUSxx - změní hudbu (01-33)

RAMBO - 30000 munice do všech zbraní
TANK - 200% život a 200% štíty





















Final Doom

Oficiální stránky Nejsou.
Výrobce id Software
Datum vydání 1996
Hodnocení 6/10
Plná GoG, nebo Steam.
Recenze Win95: SCORE 35 (i PSX).
Návod Není.
Update Není
Čeština Není.
Multiplayer Ano
Editor Dají se stáhnout.
Kompatibilita s Windows XP OK
Kompatibilita s Windows 7 (64 bit) OK
Kompatibilita s Windows 10 (64 bit) OK






Recenze:

Kompilace dvou fanouškovských map packů do Dooma 2: TNT Evilution a Plutonia Experiment, které ale koupilo přímo id Software a vydalo, jako samostatně spustitelný datadisk (ke spuštění není třeba původní hra). Obě rozšíření s vlastním příběhem, navazujícím na původní hru, obsahují po 32 mapách a jsou obtížnější, než původní hra.
Multiplayer:
Multiplayer se spouští přes "Launch Multiplayer" ze startu. Hraje se pomocí IPX protokolu zadáním IP adresy hostitele. Hrát může až 8 hráčů v režimu deathmatch, nebo coop. K dispozici je všech 32 + 32 map.
Plusy:
64 nových zajímavých map.
Mínusy:
Vysoká obtížnost.
Grafika opět stejná.


Ovládání:
Defaultně je ovládání nastaveno na šipky a mezerník. Doporučuji ho ale změnit na dnešní klasiku. Nastavení se prování spuštěním zástupce "Launch Settings" ve složce hry.
Doporučuji:
W, S, A, D - pohyb.
Ale jako A a D si nedávejte left/ right (to je jen otáčení), ale Strafe left/right.
E - použít.
Tab - mapa.
1 - 7 - zbraně.


Cheaty:
Normálně během hry napište:
IDCLIP - průchod zdmi.
IDDQD - nesmrtelnost.
IDFA - všechny zbraně, munice a 200% brnění.
IDKFA - všechny zbraně (plné), 200% brnění a všechny klíče.
IDSPISPOPD - průchod zdí.
IDBEHOLD - zobrazí menu: S - tzv. bersekr režim, V - nesmrtelnost, I - neviditelnost, R - radiační oblek, A - mapa, L - světlo.
IDCLEVxy - přeskakování úrovní, kde x = epizoda (1-3), y = level (1-9).
IDMYPOS - zobrazí pozici.
IDCHOPPERS - motorová pila.
IDDT - nejdřív zobrazit mapu, pak nepřátele a předměty a třetí vrátí původní mapu zpět.
IDMUSxx - změní hudbu (01-33)

Zobrazení pozice síťového soupeře:
Na mapové obrazovce podržte ALT a napište "iddtiddtiddtiddt"